2 Videokaarten in PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter MBD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MBD

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Hallo allemaal,

Ik zit eraan te denken ene nieuwe videokaart te kopen voor mijn PC. De eisen van games worden de laatste tijd steeds hoger waardoor de resolutie ook steeds lager moet. Momenteel heb ik een Nvidia 8500 met 512 MB aan geheugen. De videakaart die ik wil kopen is een Nvidia 9800 met 1024 MB aan geheugen "Deze" Ik voldoe aan alle eisen voor de videokaart dus als het goed is past het erin.

Maar nu is mijn vraag, kan ik ook allebei de videokaarten in mijn computer zetten? Ik heb gehoord dat er een soort van splitser te koop is waar je je videokaarten in kan doen. En als dit zou kunnen dan komt de volgende vraag. Kan ik ook twee videokaarten op 1 beelscherm aansluiten? Ik heb namelijk 2 schermen, of moet ik voor beide schermen 1 videokaart gebruiken? Een van de schermen zit namemlijk vast aan mijn moederbord.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen =)

Maurits

1. Ik begrijp uit je verhaal dat je moederbord maar 1 aansluiting heeft voor een videokaart.
Zo ja dan word een dubbele kaart de bottleneck voor je systeem, kortom je systeem trekt dit niet en is dus totaal nutteloos. Ik heb trouwens ook nog nooit van een splitter voor videokaarten gehoord.

2. Er kunnen gewoon 2 beeldschermen op 1 kaart, MITS er 2 aansluiting op je videokaart zitten !!!

3. Je beeldscherm kan NIET aan je moederbord zitten, ik neem aan dat je bedoeld dat ie op je On-board videokaart aangesloten zit, lijkt me erg vreemd als je zegt dat je een nvidia 8500 kaart in je pc hebt zitten :confused:

Aardig van je dat je het me even allemaal hebt uitgelegt, maar heb je ook een goede oplosing? Op mijn ICT opleiding is verteld dat het via een omweg mogelijk is, dus hierbei vraag ik jullie hulp =)

Uit je verhaal begrijp ik het volgende,

Je hebt een beeldscherm aan je 8500 hangen en een beeldscherm aan je moedebord. (onboard videokaart)

Die 9800gx2 heeft 2 uitgangen dus kan je daar 2 beeldschermen aansluiten op die ene kaart.

Over dat splitsen ik denk dat je daarmee SLI bedoelt dat 2 videokaarten samenwerken. De 8500 en de 9800 kunnen dit niet samen, tevens moet je daar ook een geschikt moederbord voor hebben.

Heb je ook wel gecontroleerd of je voeding de 9800 gaat trekken?

Als ik fout denk dan hoor ik het wel!

Ik heb een 520 Watt voeding in mijn PC zitten, zelf denk ik dat het wel net te redden valt maar wat denken jullie? Zou het genoeg zijn?

Ja dat gaat wel lukken, maar heb ik de rest van je vragen nou ook goed beantwoord?

Ja, die zijn goed beantwoord, bedankt! :D Die 8500 moet ik dan helaas wel verkopen.

Ik heb net mijn computerkast nog even opengemaakt om te kijken of de kaart ook zou passen, maar wat is de lengte van die kaart? Ongeveer net zo breed als het moederbord? Of niet iets langer.. want qua draden heb ik er nogal wat inmijn PC zitten :S

Dan de next xD Ik hoop dat dit voorlopig even mijn laatste videokaart zal zijn dus daarom ben ik nogal veel aan het zoeken op internet. Ik heb deze videokaart ook gevonden op het internet. De kaart is kleiner maar duurder, de eisen komen bijna overeen emt de andere kaart die hierboven vermeld staat.

Klik hier voor de videokaart

Kan iemand mij vertellen welke kaart beter is, en welke ik dan beter zou kunnen kopen? Prijs - kwaliteit verhouding.

Maurits

Ik heb die videokaart even bekeken, de resolutie kan flink wat hoger dan de andere kaarten alleen is het geheugen weer 512 MB lager. Mijn beeldscherm kan die grote resolutie geen eens meer aan denk ik.

Ik heb de resolutie nu op 1280 bij 1024 staan. Maar welke kaart is dan beter? Jij zegt de radeon, maar ik zelf heb nog geen ervaring met die kaarten ;)

Maurits

Oke, erg bedankt ik weet nu al een stuk meer :D

Dan komt nu hopelijk maat laatste vraag :P Je zegt dat 512 MB geheugen genoeg is voor mijn 17 inch beeldscherm. Maar er zijn ook Nvidia 9800 met 512 MB geheugen zoals deze.

Maar wat maakt dan het verschil tussen de, "Radeon HD 4870" en de
"Nvidia 9800GT" met allebij 512 MB aan geheugen? Ik wil echt zeker weten wat de beste optie is voor mij ;)

Maurits

Ja ik klopt, ik zit er ook vaak mee:mad:

De HD4850 van ati is net iets beter dan de 9800gt van nvidia, wil je beter dan de 4850 moet je de 9800gtX+ nemen. Nu is de HD4870 weer de opvolger van de HD4850. De HD4870 heeft dus simpel weg hetzelfde geheugen als de 9800GT(X+) maar een veel snellere chip. En dus beter.

Als je de laatste link kan betalen kan je weer beter deze nemen. Dat is weer de nieuwe serie van Nvidia en veel beter als de 9800GT(X+) maar ook als de HD4870.

Maar wat is eigenlijk de rest van je systeem? Want over de best videokaart valt niet te twisten dat is de GTX295 (deze)

Maarja het moet allemaal wel in verhouding staan met de rest van je systeem, dus als je even de rest van je inhoud van de pc zou kunnen posten dan kunnen we kijken wat nodig is;)...

Dit kan je doen met het programmatje PCwizard, gewoon effe googlen;)

Mijn buget ligt momenteel redelijk hoog want ik wil nu even een einde maken om ieder jaar een nieuwe videokaart te kopen :evil:. Maar hier zijn mijn systeem gegevens.

Dual Core 2.4 Ghz
4 GB Geheugen
Nvidia 8500 met 512 MB Geheugen
5.1 Audio kaart

Moet lukken toch? Ik heb ook nog even gecontroleerd of ik nog aansluitingen heb voor de voeding en die heb ik gelukkig ook.

Maurits

welk merk en type moederbord heb je?

en uit je verhaal heb ik gezien dat je een 520 watt voeding hebt? welk merk is die voeding?
als dat een slecht merk is dan gaat hij een moderne kaart niet trekken en al helemaal geen 295 xD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan