2 Videokaarten kan onboard videokaart niet uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark91vv

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2011
Hallo,

Ik heb het volgende probleem ik heb een aspire 5900 acer pc.

Ik heb een nivdia geforce GT320 kaart
en een onboard videokaart.

Mijn pc pakt automatisch de onboard videokaart en in de bios kan ik de onboard graphic controler niet op disabled zetten (dit veld is grijs).

Als ik de driver voor mijn nivdia kaart wil installeren zegt hij dat hij de hardware niet kan detecteren in mijn pc.

wat moet ik nu doen om mijn nvidia kaart als primair in te stellen?

Ik heb al geprobeerd mijn intel hd graphics te verwijderen bij apparaatbeheer dit wilt ook niet werken?

wie heeft voor mij de juiste oplossing???

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Is het niet zo dat als je grafische kracht nodig hebt dat hij da vanzelf op de gt 320 gaat draaien

hoe bedoel je dat hij die automatisch pakt je onboard

je moet gewoon je beeldscherm aansluiten op de gt230

en op die onboard niks aansluiten

Dan heb je pech he;)

Had het idee dat het een notebook was gezien deze maar blijkt een pc te zijn ja dan is het wat aloew meld

Laatst bewerkt:
Als ik mijn scherm op de nvidia kaart aansluit krijg ik geen beeld, het lijkt alsof hij alleen de onboard wilt pakken

heel vreemd en zeker weten dat je het niet in je bios kan veranderen ?

en opstarten met 1 scherm gekoppeld aan de gt320 , blijft dan het computer beeld zwart de hele tijd ?

heb je de video kaart ook net pas aangeschaft ?

Ja in de bios is dat ene vakje grijs die kan ik dus niet uitschakelen, als ik het beeld koppel aan de gt320 blijft het scherm zwart inderdaad, koppel ik hem dan vervolgens aan de onboard krijg ik wel weer beeld.
Nee deze videokaart heeft voorheen wel gewoon gewerkt maar sinds ik mijn pc opnieuw heb geinstalleerd wilt hij niet meer werken iemand een oplossing ??

Hoi,

Na de herinstallatie ook de drivers voor moederbord videokaart etc. geinstalleerd?

Ja en als ik de nivia driver wil installeren zegt hij dat de hardware niet gevonden kan worden :S

zit je videokaart er goed in haal hem er is uit en stopt hem er weer goed in (ook weer niet te hard doen natuurlijk)

whaahhaa ik heb hem eruit gehaald en opnieuw ingestopt en ineens pakte die hem wel, niet gedacht dat het zo simpel zou zijn dankjewel ! opgelost !

Mooi zet je status van het bericht ook even op opgelost

@Aloew,

Haal je de systeem gegevens even uit je handtekening? Deze kun je in het profiel kwijt en mogen niet in de handtekening staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan