2 Vraagjes over mijn windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekkethunder

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Beste mensen,

Ik heb 2 vraagjes, namelijk over mij geheugen en over het installeren van de Japanse toetsenbord om Hiragana te kunnen typen.

Ik heb hier in deze PC 6 GB RAM geheugen maar hij zegt dit:

2janoqs.jpg

Waarom is er maar 4GB van de 6GB beschikbaar.

Ten 2de, ik kom er niet aan uit met het installeren van het Japanse toetsenbord, want ik zou bij Japanese ( Japan ) moeten kiezen voor Microsoft IME maar kan hem niet vinden, alles wat ik zie is:

2d9uv6w.jpg

zou iemand me misschien verder kunnen helpen?

Heb je een onboard of een losse videokaart?

Je toestenord zou ik niet weten

Heb een GeForce 285 GTX, heb nu ook problemen daarmee, hij crasht als ik aan het photoshoppen ben en dan doet photoshop het gelijk niet meer :(

Ik weet niet of het aan je windows versie ligt. Het is een getweakte versie zo te zien.
Misschien is er iets gewijzigd wat voor problemen zorgt of heb je deze versie eerder gedraait zonder problemen?

ik heb dit sinds kort, heb altijd zonder problemen kunnen werken & gamen.

Het is inderdaad een getweakte versie.

Probeer het volgende eens:

Klik op de start knop.
Typ in het vakje: msconfig en druk vervolgens op de enter knop.

Ga naar het tabblad " computer opstarten" en druk vervolgens op de " geavanceerde opties" knop.

Het schermpje dat nu naar voren komt moet niets zijn ingevuld, dus geen max geheugen en geen hoeveelheid processoren.

Ik heb dit ooit eens ingesteld om windows sneller te laten opstarten en miste vervolgens ook 2Gb aan geheugen.

Daar je waarschijnlijk een getweakte versie van Windows hebt zou het me niet verbazen dat dit zo is ingesteld.

Ik ben benieuwd :p

Misschien gebruikt je Windows 7 32bit versie, die kan alleen maar 4Gb gebruiken.
Als je al die 6Gb wilt benutten, moet je volgens mij een 64bit versie van Windows 7 installeren.
Succes!

@ sun04,

Als je in het eerste screenshot kijkt, zie je dat er een 64BIT besturingssysteem geïnstalleerd is.

@ gekkethunder,
De volledige 6GB wordt nog wel in het Bios keurig herkend?

Probeer het volgende eens:

Klik op de start knop.
Typ in het vakje: msconfig en druk vervolgens op de enter knop.

Ga naar het tabblad " computer opstarten" en druk vervolgens op de " geavanceerde opties" knop.

Het schermpje dat nu naar voren komt moet niets zijn ingevuld, dus geen max geheugen en geen hoeveelheid processoren.

Ik heb dit ooit eens ingesteld om windows sneller te laten opstarten en miste vervolgens ook 2Gb aan geheugen.

Daar je waarschijnlijk een getweakte versie van Windows hebt zou het me niet verbazen dat dit zo is ingesteld.

Ik ben benieuwd :p

Dit was niet het geval, want ze staan alle 2 uit gevinkt.

@ sun04,

Als je in het eerste screenshot kijkt, zie je dat er een 64BIT besturingssysteem geïnstalleerd is.

@ gekkethunder,
De volledige 6GB wordt nog wel in het Bios keurig herkend?

Ja, die word keurig herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan