2 vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

^sud^

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Berichten
158
Ik heb net 128mb ram gekocht en in mijn computer geprikt. Er zitten bij mij 3 gleuven, ik heb hem in de 3e geprikt omdat ik de 2e niet goed kan zien aangezien een voedingsblok heel erg in de weg zit. Voor zover ik weet zit hij nu wel goed. Ik heb mijn computer opgestart en ik merk dat er niets gebeurt, ook als ik naar mijn computer-eigenschappen ga zie ik dat er nog steeds maar 64mb in zit. Wie weet hoe dit komt? Hoe kan ik het nieuwe geheugenbankje 'aanmelden'? Moet het bankje misschien toch in de 2e gleuf of maakt dit niets uit?

Ander vraagje, tijdens het plaatsen hoorde ik een soort tik en ik zag ineens een kabeltje met aan het eind een wit blokje. Heb ik deze misschien per ongeluk eruitgetrokken? Ik heb er in ieder geval nog niets van gemerkt :S

alvast bedankt :)
 
Hoi geheugen hoef je niet aan temelden. Misschien is het toch zo dat ie niet ene geheugen slot leeg kan laten, probeer het uit ook al is het lastig.

Kan je nog audio cd's afspelen op je pc, dat kabeltje zou wel is van je cd speler naar je geluidskaart moet lopen.

groet
Harmen
 
Geheugen moet altijd in deze logische volgorde:
eerst bank 1, dan bank 2, vervolgens bank 3 :)
Jouw geheugen moet dus echt in bank 2 (de middelste), maar als dat echt niet lukt, NIET forceren!

Geheugen is erg kwetsbaar, zorg dan ook altijd, dat je het alleen aan de randen vastpakt (niet aan de pinnetjes) en je moet jezelf altijd even 'aarden' aan een stuk -ongeverfd- metaal, i.v.m. statische elektriciteit.

En hoe ziet het uiteinde van dat kabeltje eruit?
-Plat: dan is het waarschijnlijk een cdrom audiokabeltje
-Rechthoekig: Oeps!...misschien het kabeltje van je Processor koeler:)
 
Geplaatst door harmen__666

Kan je nog audio cd's afspelen op je pc, dat kabeltje zou wel is van je cd speler naar je geluidskaart moet lopen.

groet
Harmen

Ik heb het even geprobeerd en mijn cd speler doet het nog gewoon :S
 
Geplaatst door Tweeke
Geheugen moet altijd in deze logische volgorde:
eerst bank 1, dan bank 2, vervolgens bank 3 :)
Jouw geheugen moet dus echt in bank 2 (de middelste), maar als dat echt niet lukt, NIET forceren!

Geheugen is erg kwetsbaar, zorg dan ook altijd, dat je het alleen aan de randen vastpakt (niet aan de pinnetjes) en je moet jezelf altijd even 'aarden' aan een stuk -ongeverfd- metaal, i.v.m. statische elektriciteit.

En hoe ziet het uiteinde van dat kabeltje eruit?
-Plat: dan is het waarschijnlijk een cdrom audiokabeltje
-Rechthoekig: Oeps!...misschien het kabeltje van je Processor koeler:)

Hmm..ik ga het zo weer proberen en ik zal dan ook even beschrijven hoe dat kabeltje eruitziet :)
 
Vreemd...
in de 2e slot doet hij het ook niet!?
Wie weet hoe dit komt :(
In de winkel zei ik dat mijn computer 4 jaar oud is en toen zei hij dat hij het zeker moest doen :(
 
Weet je welk type mobo je hebt?
Dan kan je nagaan welk type geheugen je mobo ondersteund.

Als je opstart kan je je processor snelheid zien en vaak ook de klok snelheid.

Deze is denk ik, gezien je pc 4jaar oud is,hoewel das de mijne bijna ook dus dat is niet gezegt, waarschijnlijk 100mhz. Welke snelheid heeft het nieuwe geheugen?

let us know,

groet
Harmen
 
Laatst bewerkt:
PC is 4 jaar oud -> dus SD-ram geheugen. Het kan best dat het nieuw gekochte geheugen 133mhz geheugen is, maar dan draait het gewoon op 100mhz: dát levert in ieder geval geen problemen op.

^sud^, probeer eens het nieuwe geheugen in bank 1 te stoppen. Laat het oude geheugen er maar gewoon even uit (dus alleen de 128 mb in bank 1). Dan even kijken of de pc opstart/functioneerd

Doet ie dat niet (geen beeld) dan ligt het aan het geheugen zelf.... inruilen voor nieuw reepje is dan een optie.

Wel, dan is geheugenbank 2 kapot of is het geheugen op de een of andere manier niet compatibel met je moederbord....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan