Dankzij de hulp van dit forum heb ik al een goed werkend speelschema met uitkomsten.
En ik weet dat Excel veel kan, maar of het onderstaande mogelijk is?
Echter wil diegene die het gebruikt nog wat extra info uit dit schema halen.
Bijgevoegd het werkende schema. Waarbij ik ook de formules e.d. vanaf kolommen T zichtbaar heb gehouden.
Ook zijn alle resultaten van wedstrijden ingevuld.
Op de Tabbladen Interval t/m Halve en Finale hoeft niets gewijzigd te worden.
Het gaat om de tabbladen Totaal Overzicht en Overzicht per Speler
Vraagstellingen:
Tabblad Totaal overzicht: Van elke speler de resultaten weergeven die uit de tabbladen Poule A (of B) en kwart en halve en Finale gehaald moet worden (N.B. Spelers 001 t/m 020 spelen in A poule en Spelers 021 t/m 040 in de B Poule).
Hier hoeft geen sortering op te worden toegepast
Het zou mogelijk makkelijker zijn als alle wedstrijden op 1 tabblad zouden staan, maar dan wordt het geheel onoverzichtelijk voor diegene die de scores moet bijhouden
Tabblad Overzicht per speler: Misschien lastiger maar als ik een speler selecteer (drop down) in cel B1 dan verschijnt al automatisch het aantal te maken caramboles in cel F1.
Ik zou echter dan graag alle wedstrijden die de speler in C1 heeft gespeeld willen zien vanaf cel A3 met daarbij zijn resultaten tegen zijn tegenstander.
Is wat ik vraag mogelijk ? En het mag eventueel ook per vraagstelling opgelost worden
Alvast dank voor mogelijke oplossingen
Ik heb Excel 2024 NL (en Ku Tools)
gr
Rob
En ik weet dat Excel veel kan, maar of het onderstaande mogelijk is?
Echter wil diegene die het gebruikt nog wat extra info uit dit schema halen.
Bijgevoegd het werkende schema. Waarbij ik ook de formules e.d. vanaf kolommen T zichtbaar heb gehouden.
Ook zijn alle resultaten van wedstrijden ingevuld.
Op de Tabbladen Interval t/m Halve en Finale hoeft niets gewijzigd te worden.
Het gaat om de tabbladen Totaal Overzicht en Overzicht per Speler
Vraagstellingen:
Tabblad Totaal overzicht: Van elke speler de resultaten weergeven die uit de tabbladen Poule A (of B) en kwart en halve en Finale gehaald moet worden (N.B. Spelers 001 t/m 020 spelen in A poule en Spelers 021 t/m 040 in de B Poule).
Hier hoeft geen sortering op te worden toegepast
Het zou mogelijk makkelijker zijn als alle wedstrijden op 1 tabblad zouden staan, maar dan wordt het geheel onoverzichtelijk voor diegene die de scores moet bijhouden
Tabblad Overzicht per speler: Misschien lastiger maar als ik een speler selecteer (drop down) in cel B1 dan verschijnt al automatisch het aantal te maken caramboles in cel F1.
Ik zou echter dan graag alle wedstrijden die de speler in C1 heeft gespeeld willen zien vanaf cel A3 met daarbij zijn resultaten tegen zijn tegenstander.
Is wat ik vraag mogelijk ? En het mag eventueel ook per vraagstelling opgelost worden
Alvast dank voor mogelijke oplossingen
Ik heb Excel 2024 NL (en Ku Tools)
gr
Rob