2 vragen: Geen Record geselecteerd in Tab? - Dropdownlist vullen met 4 letters?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Csuki

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2010
Hoi! :cool:

Ik ben bezig met het opbouwen van een tool waarmee ik wil werken, maar ik kom niet verder met het opbouwen.
Om later Queries te kunnen via een tabpagina heb ik een Tab Control toegevoegd met hierin verschillende subforms. (hopelijk is dit de juiste wijze voor het opbouwen van mijn databast)

Helaas kom ik op twee vlakken niet verder...
In de bijlagen vind je een kale versie van mijn database, ik heb een aantal tabs en de zoekfunctie verwijdert, maar het probleem wordt hierdoor wel duidelijk.

1.
Als ik een record selecteer in de linker Listbox, dan geld deze selectie niet voor de objecten in de tab pagina's?
Of zijn mijn verwijzingen in die objecten niet juist? M.a.w., ik selecteer een organisatie, maar de gegevens zie ik niet terug.
De textbox boven de tab pagina's veranderd wel netjes mee, en het ligt niet aan het feit dat ik subforms gebruik, als ik een Textbox in een tabpage plaats buiten mijn subform krijg ik ook geen data.

2.
Ik wil graag met de dropdownlist de gebruiker laten kiezen uit de letters A, B, C, of D.
Wanneer er een waarde wordt gekozen wordt deze ook toegepast in de table.
Hoe pak ik dit aan?

Het zou me enorm op weg helpen, ik kom niet meer verder met zoeken in het form, youtube of Google!!!
Alvast bedankt!!!

Bekijk bijlage Kopie.zip

Ad 1: je formulier [Company] heeft geen Recordbron. Zonder bron: geen informatie. Je tekstvak vul je met een macro (kleine tip: laat dit je laatste macro zijn, en ga programmeren in VBA) dus die zie je wél veranderen.
En over welke keuzelijst met invoervak heb je het in vraag 2?

En om even te demonstreren hoe je zo'n formulier kunt filteren met je keuzelijst, heb ik een voorbeeldje gemaakt.

Bijlagen

1
Octafish! Bedankt voor de snelle reactie, ik heb inmiddels mijn gegevens bereikbaar in mijn subform in de tabs.
Het enige probleem is dat bij het selecteren van een record in de zoeklijst niet automatisch in mijn tab/subform het juiste record geselecteerd krijg.
Is hiervoor VBA nodig? Of kan dit ook anders? Zo ja, hoe ziet de code eruit?

Ik zal dit straks voor 6 tabbladen moeten doen...

2
De dropdowns zijn te vinden op de enige tab met hiervoor de labels IA en SSC...
Deze zou ik graag gevuld willen hebben met 4 letters waaruit gekozen kan worden.
Deze waarde zal dan natuurlijk moeten worden bijgewerkt in de table waarnaar de dropdown verwijst.
In dit geval is dit de Table CustomerT met het veld IA en het veld SSC.

Ad 1: zie voorbeeld.
Ad 2: ik snap niet waarom je daar keuzelijsten gebruikt. Volgens mij nergens voor nodig. In mijn voorbeeld heb ik ze ook vervangen door tekstvakken.

Bekijk bijlage Kopie.zip

Ik heb jou aanpassing gevonden, en ik begrijp de werking van tabbladen en subforms.
Als je het bestand opent, kun je zien dat in het Subform wat je hebt aangemaakt de organisatie "Desk Sales Engineers" is geselecteerd.
Aan de linkerzijde heb je echter een lijst van andere organisaties die je kunt selecteren.
Als je een organisatie selecteerd, dan wordt de rode textbox boven de tabbladen veranderd.
Zo wil ik dat je een ander record kunt selecteren.

Maar helaas, de record in het subform blijft op "Desk Sales Engineers" staan en deze veranderd niet in de organisatie die je selecteerd.

Ik wil keuzevakken gebruiken omdat hier geen fouten in gemaakt mogen worden.
Later ga ik dit ook toepassen voor andere velden en er worden queries op uitgedraaid...
Als ik straks bijvoorbeeld een x " A" (met een spatie) of "AA" heb in mijn lijst dan klopt mijn Querie niet meer...

Laatst bewerkt:
Wel in die versie van mij... Als je een voorbeeld overneemt, moet je hem wel goed overnemen :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan