2 Vragen mbt. mbt printen en opslaan excel file mbv. vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hastings

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2011
Berichten
16
Printen en opslaan Excel file ( Basis voor opslaan heb ik, nu aanvullende vraag)

Beste allemaal,

Na uitstekende hulp met het resetten van mijn excel bestand wil ik nog graag 2 knoppen toevoegen om het verhaaltje af te maken. Ik heb al heel veel lopen klooien maar geen van mijn VBA functies slaan aan.

Deze knoppen staan in het tabblad ''printversie''

1. Ik wil dat als er op de knop opslaan geklikt wordt:
Opslaan onder mijn documenten en dan een map ''pressco turf analyse''
Ik wil dat mijn bestandje altijd als nieuw bestand wordt opgeslagen met de naam:
Waarde cel C1 + Pressco turfanalyse
Waarde van cel C1 is de formule nu()
dus: ''7-11-2012 7:59 Pressco turfanalyse''

Nadat dit bestandje is opgeslagen is het de bedoeling dat excel zichzelf afsluit.
Van wat hij op moet slaan is het eigenlijk als het kan enkel het tabblad printversie wordt opgeslage, de rest is voor het terugkijken van de analyse onnodig.


Nu vraag 2. Deze kan op 2 mogelijkheden
1 zou helemaal super zijn, dat hij hem opslaat, naar de printer stuurt en dan afsluit.

Anders is het ook prima als er een knop komt voor het afdrukken van het werkblad.


De file is te groot om te uploaden, dus ik heb hem weer via mijn openbare dropbox hier gezet:

http://dl.dropbox.com/u/71646410/Standaard voor de computer pressco.xlsm

Heeft iemand hier de formules voor/ weet je hoe ik deze kan doen?

Ik denk als deze knoppen werkend worden we heel veel mensen het werk makkelijker gaan maken.

Alvast heel erg bedankt,

Rick van Haaren
 
Laatst bewerkt:
ik ben ondertussen een klein stukje verder.
Ik heb mijn bestandje zo ver dat hij wil opslaan onder de naam turfanalyse + de huidige datum en tijd erachter, dit gaat hij straks doen op de netwerkschijf van het bedrijf.

Public Sub opslaan_Click()

ActiveSheet.Range("a1").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=NOW()"
Selection.Copy
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Application.CutCopyMode = False
Selection.NumberFormat = "d/m/yy h/mm"

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="K:\Turfanalyse lijn2 " & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & "_" & Format(Time, "hh-mm")

End Sub

ik weet hoe ik excel eventueel ook af kan laten sluiten, maar ik wil deze map toch liever altijd open houden en resetten bij een nieuwe analyse.


Bij deze formule slaat hij de hele werkmap op.
Ik wil nu nog graag:
-Alleen het tabblad analyse opslaan, de andere tabs niet, (Dit zou onnodig ruimteinname zijn op het netwerk)
Na de knop opslaan wil ik graag dat er een pop up box komt met ''De analyse is succesvol opgeslagen' Gelukt
-met het moment dat er op de knop opslaan gedrukt wordt, wil ik dat hij de betreffende analysepagina ook naar een (nader te bepalen welke) maar in ieder geval naar een printer gaat sturen.

Kan iemand mij hierbij helpen aan de aanvullingen voor de formule die ik nu heb?

Edit: Nog een aanvullende vraag, zoals in beginpost te zien turven de macro's in een tabel, maar stel nou bij een kraker wordt op bodymaker 5 geklikt ipv bodymaker 4, is er een macro om de laatst uitgevoerde turfactie ongedaan te maken? Ik lees overal dat dit voor de uitgevoerde macro's bijna onbegonnen werk is?? maar anders een macro die in de tabel waar geturft wordt de laatst veranderde waarde met 1 kan verminderen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ondertussen ben ik weer een klein stukje verder met het Control+Z gebeuren. Met deze functie kan er MAXIMAAL 1 handeling teruggezet worden, maar voor het doeleind waarvoor hij gebruikt gaat worden is dit meer dan voldoende.

Ik heb de volgende formule gedefinieerd:
'
' kopieren Macro
'

'
Columns("H:J").Select
Selection.Copy
Columns("L:L").Select
ActiveSheet.Paste

Dit doet hij dus bij elke keer dat er op een knop wordt gedrukt ( Voordat er gedrukt wordt even een kopie maken van huidige situatie.

Voor het terugzetten gebeurt er dit:
Sub terugzetten()
'
' terugzetten Macro
'

'
Columns("L:N").Select
Selection.Copy
Columns("H:H").Select
ActiveSheet.Paste
End Sub

Echter nu ik dit zo doe, gaat hij naar de kolommen toe waar hij aan het kopieren/plakken is.
Ik wil juist dat hij deze actie uitvoert ZONDER naar de betreffende kolommen toe te gaan.
Stel mijn scherm loopt van A tot C en hij kopieert op H wil ik niet dat mijn scherm naar de kolom H springt maar het beeld gewoon A tot C blijft.
Als ik na het kopieren plakken zeg '' ga naar A1'' doet hij dit wel, dit zou dus kunnen, maar nog verspringt het scherm eerst naar rechts om vervolgens naar links terug te springen

Weet iemand hoe ik dit er nog tussen kan maken?
 
Laat die Select en Selection er tussenuit, het is daardoor dat alles steeds verspringt.
 
Heb je de formule dan misschien voor mij? Als ik select en selection eruit haal krijg ik een foutmelding :(

Edit: Ik heb hem gevonden! Bedankt voor de hulp weer!
'
' kopieren Macro
'

'
Columns("H:J").Copy Columns("L:N")
 
Laatst bewerkt:
Alles is gelukt op 1 ding na.

Ik wil alleen het tabblad printen opslaan met de opslaan knop, het liefst zonder de macro's.
Weet iemand hoe ik dit nog als aanvulling kan doen?

Als ik dit heb is de complete file klaar!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan