MJKoolschijn
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 jan 2014
Hallo,
Heb inmiddels een aardig werken bestand gemaakt, maar zit nog met een paar schoonheids problemen.
1) Bij het laten openen van een bestand start de verkenner standaard in C:, terwijl mijn voorkeur naar c:\data\report uit gaat. hoe zorg ik dat hij vanaf daar begint?
huidige code:
2) Ik maak gebruik van een userform. Bij het opstarten van de excel gaat hij wel netjes naar dit formulier toe, maar als ik tussendoor iets anders open en daarna terug ga naar excel komt het userform niet standaard omhoog.
Heb hier uiteraard een simpele button voor gemaakt om het userform weer te starten. Maar liever zou ik willen dat hij er standaard naar toe gaat. Iemand een idee?
Alvast bedankt.
mvg Maarten
Heb inmiddels een aardig werken bestand gemaakt, maar zit nog met een paar schoonheids problemen.
1) Bij het laten openen van een bestand start de verkenner standaard in C:, terwijl mijn voorkeur naar c:\data\report uit gaat. hoe zorg ik dat hij vanaf daar begint?
huidige code:
PHP:
Set inputFileDialog = Application.FileDialog(msoFileDialogOpen) 'Vul het filedialog object
With inputFileDialog
.Title = "Selecteer bestand" 'Naam van het scherm
.AllowMultiSelect = False 'Je kunt maximaal een bestand per keer kiezen
.Filters.Clear 'Alle automatische filters verwijderen.
.Filters.Add "Excel files", "*.xls; *.xlsx; *.CSV; *.xlsm", 1 'Toon alleen de Excel bestanden
If .Show = False Then Exit Sub 'Toon het Filedialog, als niets wordt gekozen dan stoppen.
SOURCE = .SelectedItems(1) 'Neem het gekozen bestand en zet dit in een variabele
End With
2) Ik maak gebruik van een userform. Bij het opstarten van de excel gaat hij wel netjes naar dit formulier toe, maar als ik tussendoor iets anders open en daarna terug ga naar excel komt het userform niet standaard omhoog.
Heb hier uiteraard een simpele button voor gemaakt om het userform weer te starten. Maar liever zou ik willen dat hij er standaard naar toe gaat. Iemand een idee?
Alvast bedankt.
mvg Maarten