2 vragen over het EP-AF570+ULTRA moederbord.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pesu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pesu

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Hallo Helpmij'ers, lang niet meer geweest hier.

Ik heb 2 vragen.
Ik heb dit moederbord aangeschaft: EP-AF570+ULTRA. Alleen het beeld golft tijdens het scrollen. Ik weet dat ik dan de chipset drivers moet downloaden maar Epox heeft die niet. Ik kan ze ook niet vinden op google ed.
PS. De LAN en Sound Drivers zouden ook fijn zijn aangezien mijn pc nou bom vol zit met pci kaarten(niet goed voor de airflow). OPGELOST

De chipset koeler maakt echt veel lawaai. Niet super storend maar aangezien de rest van mijn systeem heel stil is(ik heb de onderdelen ook daar op beoordeeld), vind ik het zonde als het dan nog steeds zo luidruchtig is. Kan die niet gewoon uit?(stekkertje eruit). Ik kan de temps niet checken aangezien PC wizard alleen de cpu en hd herkent. Ik kan mijn vinger gewoon op de chipset koeler leggen zonder pijn. Eigenlijk is het ''lekker'' warm.
DEZE NIET

Hopelijk weten jullie het.

mvg,

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Denk dat het eerder aan je videokaart driver ligt of heeft dit board een onboard videochip die je nu gebruikt
en volgens mij lijkt het erop dat je hier de eventuele drivers kan downloaden

Laatst bewerkt:
nee, ik heb een aparte graka.
Maar in een vorig topic had ik dit ook en moest ik de chipset drivers installeren.
En toen ik de drivers van mijn hd5450 installeerde kon dit niet, nouja het kon wel maar dan was er risico dat mijn systeem instabiel werd.

Zie edit in me vorig bericht
en misschien kan je de chipset koeler vanuit de bios langzamer of gestuurd laten worden wanneer het nodig is dat hij harder gaat draaien

Laatst bewerkt:
ook niet. kijk maar de de D van drivers.

Hoi,

Inderdaad vreemd :o maar neem aan dat bij het moederbord wel een cd-rom zat met drivers of niet

Nee, hij was 2de hands zonder cd/boekjes/doos.
Miss weten andere het.

En weet jij iets over die chipset koeler?

Als ik het zo zie kun je 2 dingen doen m.b.t. drivers:
a. Ga naar deze webpagina, en kies in het onderste vakje de driver die je nodig hebt (in het bovenste vakje Ok klikken levert inderdaad geen drivers op).
Overigens lijken de drivers niet verder te gaan dan XP, maar dat kan kloppen, gegeven dat het moederbord maar een AM2 moederbord is van enige leeftijd.
b. Bekijk hier de specificaties. Zie dat er een nVidia nforce 570 chipset op zit, waar je wél drivers van kunt downloaden op de nvidia website (nForce -> nForce 5 Series -> nForce 570 Ultra AMD). En waarschijnlijk kun je de ALC883 driver voor audio hier downloaden.

Succes,

Tijs.

dankje, ik ga nu eten dus ik probeer het later.

ik heb de videokaart drivers geinstalleerd, nu is het golfen weg.
Het geluid is gelukt.
Alvast bedankt.

Weet jij nog iets over die chipset koeler?

Tsja, als er een koeler is aangelegd ga ik ervan uit dat dat met een goede reden gebeurd is, onafhankelijk of jij er wel of niet je vinger op leggen kunt zonder je te branden...

Als je vragen hiermee zijn beantwoord, graag de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp-opties" etc.]

Mooi dat je wat aan mijn driver-tips hebt gehad! :)

Tijs.

ja daar heb je zeker gelijk in.

Ik laat dit topic nog 1 dag open.

EDIT: bedankt in ieder geval

ik heb eens gekeken naar chipset koelers, maar ze zijn allemaal vierkant. die van mij is recht hoekig.

das wel jammer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan