2 vragen over Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

PR2000

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2008
- Hoe kan ik in het startmenu Alle Programma's ordenen?
- Hoe kan ik een uitdraai maken van de inhoud van een map? (zoals vroeger in msdos dir>prn)

Vraag 1 kan ik voor je behandelen...
Druk op start -. alle programma's, je krijgt dan de lijst te zien. In de lijst kies je de rechter muisknop en klik je op sorteren op naam en voila!

Is wellicht atl + printscreen een optie voor je 2 e vraag?
Als je dan vervolgens in word plakken kiest krijg je een screenshot van je active scherm.

of
Code:
dir >> c:\Inhoud.txt

en dan dat bestand openen via de verkenner (staat op c:\ ;))

Hoi...:)

En....als je naar Help en Ondersteuning gaat en laat zoeken op de term "dir" dan zie je nog hele leuke variaties die je kunt hanteren...

Succes, ED..:)

rolfh159: Druk op start -. alle programma's, je krijgt dan de lijst te zien. In de lijst kies je de rechter muisknop en klik je op sorteren op naam en voila!
Mooi. Is gelukt, prima geordend. Maar eigenlijk wil ik ze ordenen zoals je je favorieten in Internet Explorer kunt ordenen. Ik zou bijvoorbeeld een mapje Video willen aanmaken waarin ik al mijn videoprogramma's zet. Is dat ook mogelijk?

rolfh159: Is wellicht atl + printscreen een optie voor je 2 e vraag?
Als je dan vervolgens in word plakken kiest krijg je een screenshot van je active scherm.
De opsomming gedraagt zich in Word als een foto. Ik zou de lijst willen bewerken.

Ellasar: Code dir >> c:\Inhoud.txt en dan dat bestand openen via de verkenner (staat op c:\ )
Precies wat ik bedoel. Maar moet dat zo omslachtig?

Mooi. Is gelukt, prima geordend. Maar eigenlijk wil ik ze ordenen zoals je je favorieten in Internet Explorer kunt ordenen. Ik zou bijvoorbeeld een mapje Video willen aanmaken waarin ik al mijn videoprogramma's zet. Is dat ook mogelijk?
even in verkenner de goede map programma's opzoeken en je kunt indelen zoals je wilt.

Je kan de map vinden bij Documents en settings bij de betreffende user in de map Menu start.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan