2 windows op één PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Topgear

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
Hallo,

ik wilde windows installeren en heb dus alle schijven geformatteerd. nu staat windows er goed op. maar bij het opstarten vraagt hij van wil je de ene of de andere windows XP home opstarten.

en als ik de eerste neem dan kom ik op mn C en D schijf (heb dus ook nog een E schijf), die E schijf is dus niet toegankelijk als ik in de eerste windows ben.

als ik dus de tweede inwil dan zegt hij dat er een bestand ontbreekt (iets met ''Temp'').

hoe krijg ik die andere windows eraf???? zonder de hele pc te formatteren?

Bvd

Topgear.

Kun je laten zien hoe je boot.ini er nu uitziet? Die staat in de root van C. Als je hem daar niet ziet moet je bij extra, mapopties aanklikken dat je verborgen bestanden ook wilt zien.

Wil je dan de inhoud van je boot.ini hier plaatsen?

Waar is de Boot.ini

hallo,

ik ben niet zoon computer kenner, dus zou u me kunnen vertellen war ik die Boot.ini kan vinden

Bedankt!

Topgear

Je klikt met de rechtermuis op het knopje "start" (linksonder in je scherm), dan kies je voor de optie verkennen.

Als je in de verkenner bent, klik je op C (die staat onder "deze computer en de A-drive)

Als je dat hebt gedaan kijk je in het rechter venster of je het bestand boot.ini ziet staan.

Zo niet, dan leg ik dadelijk de volgende stap uit om dit bestand zichtbaar te maken.

verkenner

nee, er staat in het rechter venster geen bestand/ map met die naam.

bvd topgear

Niet? Ok

Klik dan boven in het venster in de verkenner "extra" aan, en dan "mapopties". Daar klik je tabblad "weergave" aan.

Daar zie je een hele lijst. Je mag daar het vinkje weghalen bij: extensies voor bekende bestandstypen verbergen. Daarna klik je op "toepassen".

Ga nu weer naar C zoals ik eerder beschreven heb. Staat het bestand boot.ini er nu wel bij?

Ik vind het wel vreemd eigenlijk dat je pc "denkt" dat er 2 windowsversies op je pc staan. Je hebt ALLE schijven geformateerd toch?

nog steeds niet!

hallo, het staat er nog steetds niet, ik heb precies gedaan zoals u zei dat het moest.

gewoon naar verkenner en dan op het plusje van C klikken, maar er staat niets met de naam Boot.ini tussen die mapjes.

bvd

topgear

Ik bedoelde eigenlijk niet op het plusje van C, maar gewoon op C klikken, en dan in het rechter venster zoeken naar het bestand boot.ini

Heb je het stukje wat ik zei over "mapopties" ook gedaan?

Hopelijk staat hij er nu wel tussen.

PS. Je mag wel "jij" zeggen hoor :)

balen

hallo,

hij staat er nog steeds niet bij.:confused:

doe ik het wel goed¿ ik zie dan zoals ik het doe in dat venster drie mappen en een readme. ze heten: Documents en settings, Programfiles, WINDOWS en HTTPClient.log dat is de readme.

Topgear

Dat zijn inderdaad de mappen die er horen. Staat het bestand boot.ini zoals in mijn plaatje er niet bij?

bootini.jpg

Niet op de rest van de files letten, dat is voor ieder pc anders.

En ik heb nog geen bevestiging van je gehoord dat je dat gebeuren met MAPOPTIES ook hebt gedaan. Zo ja, misschien even opnieuw opstarten.

nog steeds niet

:confused: hallo,

hij staat er echt niet tussen, het zijn alleen die vier bestanden die ik al noemde.

topgear

Vreemd, 4 bestanden is veel te weinig.

Ik heb nog steeds de indruk dat je verborgen bestanden weergeven niet hebt gedaan.

veborgen bestanden

ik heb afgevinkt wat je zei, ik he het gecontroleerd en ik heb mn pc opnieuw opgestart.

Sorry dat ik het vraag, maar het kan maar beter duidelijk zijn. Het vinkje dat er stond moet WEG zijn:)

Als dat klopt, dan weet ik niet waarom het bestand bij jou er niet bijstaat en weet ik ook niet hoe ik je verder kan helpen.

Ik hoop dat iemand anders nog andere ideeen heeft.

bedankt

ja ik had de vink WEG gehaald:D en verborgen bestanden weergeven aangevinkt. en het stat er nog steeds niet.

ik heb ook al bij zoeken geprobeerd maar daar kwam het ook niet uit.

hoe moet ik iemand anders vinden die me helpt (gewoon afwachten tot reacties¿)

in ieder geval bedankt voor het helpen!:thumb:

topgear

Inderdaad wachten op meer reacties.

Was ook mijn fout zag ik, want ik had niet gezegd dat je deze
bootini2.jpg

ook moest doen, maar die had je al gedaan zeg je zelf net.

Aanpassen kun je de boot.ini niet in het volgende wat ik je wil vragen, maar je kunt dan in ieder geval de inhoud zien.

Ga naar start, uitvoeren, type daar msconfig in. Ga naar tabblad boot.ini

Wat zie je daar voor tekst bovenin? Kun je die kopieren?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan