• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 x Als maar dan anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsjokko

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo,

Ik heb een probleem met het maken van 2x een vergelijking. Voor de verduidelijking een voorbeeldje erbij. Het gele vlak zou het resultaat moeten worden, maar krijg het met een formule niet voor elkaar.
Het gaat om =ALS($J2=$A$2:$A$1000;ALS($K$1=$G$2:$G$1000;$D2;" ");" ")
Er zal vast iets stoms in staan, maar ik kan al een poosje niets beter bedenken.

Alvast bedankt voor de gouden tip,

Ricky

Bijlagen

Kom niet echt uit je vraag wat je nu precies wil hebben in je gele vakken.

Als waarde in J2 over een komt met een waarde in bereik A2 tot A1000 en waarde in K1 komt overeen met een waarde in J2 tot J1000 dan waarde D2 en anders leeg?
Hoe zit het met de andere gele vakken? plaats een je eigen formule in het voorbeeld op de plaatsen waar je deze wil hebben?

Geef een voorzet, maar denk niet dat deze binnen de lijnen blijft:
Code:
=ALS(EN(J2=A2;$K$1=G2);D2)

Groet,
Ferenc

Het moet uiteindelijk een maandoverzicht worden. Ik heb nu de formule in de cel gezet, maar als je in de formule klikt zie je dat het bereik van kolom A en G niet goed gaat. Oorzaak is mij onbekend, kan alleen bedenken dat ALS daar niet mee kan omgaan.

Ricky

Bijlagen

=ALS(EN(AANTAL.ALS($A$2:$A$10;$J2)>0;AANTAL.ALS($G$2:$G$10;K$1)>0);ZOEKEN($J2&K$1;$H$2:$H$10;$D$2:$D$10);"")

Alstublieft.

Wigi

Wim,

Ik was dolblij toen ik je reaktie zag (zegt iets over vertrouwen), echter (snik) de formule werkt niet. Ben behoorlijk aan het zoeken geweest o.a. onderstaande aangepast en geprobeerd maar wat ik ook knutsel, het wil niet lukken. Zou jij nog een poging willen wagen?

Ricky

Start Excel, and then create the following worksheet: A1: Product Code B1: Product Name C1: Support Number
A2: 222 B2: Microsoft Excel C2: 111-222-3333
A3: 111 B3: Microsoft Word C3: 333-444-5555
A4: 333 B4: Microsoft Office C4: 222-333-4444

E1: Code F1: ID# G1: Name
E2: 111 F2: Microsoft Word

2. Type the following formula in cell G2:
=INDEX(A2:C4,MATCH(E2&F2,A2:A4&B2:B4,0),3)
3. Press CTRL+SHIFT+ENTER to enter the formula as an array formula.
4. The formula returns 333-444-5555.

Sorry, mijn fout, ik was nog vergeten zeggen dat in H2 moet komen:

=A2&G2

Die formule doortrekken tot H10.

Je kan die kolom verbergen als je wilt.

Dan werkt 'ie wel perfect.

Wigi

NOOOOIT gedacht dat ik nu nog een reaktie krijg van iemand in dezelfde tijdzone.

Als ik een aanpassing doe zodat kolom A, D en G tot rij 100 gaan krijg ik overal dezelfde uitkomst. Ik ga nog even verder zoeken en anders post ik morgen een deel van het origineel.

Toch bedankt, best wat geleerd vanavond,

Ricky

Wim,

Hier een stukje van het origineel. Wel een paar kolommen leeggemaakt. Handmatig 6 dagen ingevuld.

Ricky

Wim,

Heel erg bedankt.
Les1 - soms is er een tussen oplossing nodig
Les 2 - duidelijke vraag stellen helpt.

Thanks,

Ricky

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan