• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 x if toevoegen =IF(OR(AP343="EUR",AP343="GBP"),J343-G343,"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik Geneer mij behoorlijk, indien ik enkel value invul functioneert het prima, echter met #value! niet. Ik durf het bijna niet meer te vragen. maar als je een oplossing ziet. Indien je het zat bent kan ik daar alle begrip voor opbrengen, nogmaals excuus

Zat niet, maar ik moet denken aan 1 van de formules die ik in het begin heb gestuurd omdat daarin rekening werd gehouden met de foutmelding.
Hoe dan ook, ik ben uitgegaan van de laatste formule en waarin rekening wordt gehouden met #value (NIET met tekst: value!).

Code:
=IF(OR(ISFOUT(J3),ISFOUT(G3)),"",IF(OR(J3=0,G3=0),"",IF(OR(AP3="EUR",AP3="GBP"),J3-G3,"")))

Je moet maar denken: de aanhouder wint!:D:p

Met vriendelijke groet,

Roncancio

...nederlandse functie 'ISFOUT' is in het engels 'ISERROR'.... (anders werkt de formule wéér niet!;))
En volgens mij kan je ook die uitvragingen 1 en 2 samenvoegen tot 1 grote OR.
Code:
=IF(OR(ISERROR(J3);ISERROR(G3);J3=0;G3=0);"";
(en bij de weg... MIJN 'europees engelse versie' van Excel gebruikt ook puntkomma's ipv komma's als scheidingsteken...)

Hmmmm... Klinkt allemaal zeurderig maar 't is goed bedoeld.:)

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Hmmmm... Klinkt allemaal zeurderig maar 't is goed bedoeld.:)

Helemaal niet zeurderig, maar een goede correctie.:thumb:

Inderdaad is het al regelmatig misgegaan met de formule dus dit kan er dan ook wel bij.
Ik heb in vorige formule ook het eea samengevoegd maar dat gaf toch niet het gewenste resultaat.
Ik laat het even aan de TS over om te kijken of dit de juiste formule is.

In ieder geval bedankt voor de kritische blik.:thumb:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan