2 x inloggen mogelijk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimitriD

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Berichten
20
Ik heb sinds kort een wireless modem, die wil ik gebruiken voor mijn laptop en als vrienden, familie op bezoek komen met hun laptop.
Ik heb echter ook een goede reden om toch ook nog steeds met mijn desktop en mijn oude adsl usb modem online te gaan (en dus absoluut niet via mijn nieuwe router). Dit lukt me goed als ik de adsl stekker switch van de router naar de modem, maar op die manier kan ik dus niet gelijktijdig via beide (modem en router) online gaan.
Als ik beide met een adsl-kabel verbind krijg ik geen connectie met adsl meer.
Kan dit liggen aan de provider ? Is dit dan bij elke provider zo ? Of doe ik bij mij iets verkeerd ?
 
Wat jij wilt is niet mogelijk, je kunt maar 1 verbinding opzetten.
Wat is het voordeel om een usb modem te blijven gebruiken als je een router hebt?
 
sinds ik via mijn wireless router inlog, word ik geband bij een hitnews testaccount.
Met mijn oude modem heb ik dat niet, heeft wellicht iets te maken met ip adres.
Had eerder al op dit forum al de vraag gesteld of dit op mijn wireless te omzeilen was, maar dit kon blijkbaar ook niet. Als ik dan iets van usenet wil, zal ik even kabeltjes switchen.
Spijtig.
 
Voor je IP adres maakt het niet uit of je de modem of router gebruikt, dit kun je zien als je naar www.watismijnip.nl gaat, deze zou zowel met modem als met router hetzelfde moeten zijn.

Het enige wat een modem doet, is het publieke IP adres van de lijn doorgeven aan je PC. Dit gebeurd bij een router niet, daar krijgt de router het publieke IP adres.
Ik ken hitnews verder niet maar het enige wat ik me kan voorstellen is dat ze een check doen op MAC adres of dat je een of meerdere poorten moet forwarden van de router naar je PC. Vaak kun je in de router een ander MAC adres aangeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan