2 x moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

KurtVanHulle

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Ik heb de smaak te pakken! Wil zoveel mogelijk leren over casemodden of zoiets. Nu wil ik proberen om 2 moederborden in te sluiten, maar is dit wel mogelijk? En zo ja, welk nut heeft het dan?

Twee moederborden insluiten, verklaar je nader?

Wat ik bedoel is; is het mogelijk om 2 moederborden aan elkaar te sluiten en heb ik daar dan enig nut bij?

Ehh nee, dat gaat niet zomaar.. Je kan wel twee PC's in een netwerk zetten.

Maar ik zie echt niet in waar je naartoe wilt, twee moederborden aan elkaar aansluiten.

Das ongeveer hetzelfde als 2 auto's aan elkaar vastlassen, je hebt er niks aan

Ik wou gewoon meer ruimte voor geheugenuitbreiding.
Op het moederbord is er een aansluiting net boven "audio-in"; "mom-in". Waarvoor dient die dan?

Weetnie. Is alleszins Pentium II processor.
Er staan 3 aansluitinkjes naast elkaar;
*zwart: aux-in
*geel: cd-in
*groen: mom-in

Waar het eigenlijk allemaal op neer komt is dat ik meer geheugen en meer opslag wil zonder al te veel te veranderen. Maar als ik 2 HDD's aansluit (indien mogelijk) en een geheugenkaart bijsteek moet de processor waarschijnlijk ook vervangen worden.
Zeg nu zelf, 4Gb HDD en 64MB SDRAM is niet om mee naar buiten te komen.

Een schijf tot 20 gig moet hij redelijkerwijs aanpakken, maar dit is bios afhankelijk. Garantie tot de deur dus, welk moederbord heb je?

2 moederborden aan elkaar plakken werkt zeker niet, daar heb ik nog nooit van gehoord, zou ook niet weten hoe je dat zou moeten doen, de databussen delen of zo???:confused:

Wat wel kan is een dual cpu bord, dan heb je 2 processors op een bord.

Ik zou het geheugen uitbreiden. Aangezien je een p2 hebt zal het waarschijnlijk sdram zijn. Niet duur probeer pc133 en als dat niet werkt pc100 geheugen erbij te zetten.

succes

Nee, het is zeker weten niet de beste oplossing.. Dual CPU-systemen worden gebruikt voor erg zware taken, denk daarbij aan grafisch design, databaseservers etc. Het is niets voor een gewone consument. En ik zie (behalve de meerprijs) het verschil met een gewoon bord niet.

Zeg nou eens wat je precies wilt.. Wat je budget is, wat je wilt verbeteren, wat je doet met je PC etc.

Dat dual processing is zeker handig... Let maar op de intel hyper treading technoligy...
A.. je caches worden bij elkaar opgeteld....
b. helaas ondersteunt alleen xp het zover ik weet, heb zelf nog niet de rest getest.
c. hij kan echt twee dingen tegelijk, dus handig als je meerder applicaties tegelijk gebruikt, en wie doet dat nou niet, windows is niet voor niks multitasking. Je hebt ook bij multiplayer games er vette voordeel mee, geloof me. Ik heb twee 1 ghz samen op een dual moederbord en dat vliegt, letterlijk. Scoort beter dan mijn P4 2.4 Ghz met 533Mhz met pcmark2002 (qua cpu score)!!!
En is eigenlijk dus maar 2.0 Ghz, maar hij trekt hem voorbij. Met de 2.4 Ghz op 2.56Ghz scoor ik in dezlefde range....dus ja. Een kwart extra dus.....lekker meegenomen zeg ik maar, en dan heb ik de 2.0Ghz dual nog niet opgefokt gebenched. Dus dual zou ik zeker aanraden....
En als je trouwens een nieuw mobo met redelijk nieuwe cpu dan moet je waarschijnlijk ook je mem vernieuwen, en dat kost geld als je ddr333 pakt of zo.

A) Niet waar, de cache blijft eigen aan de CPU. Als de tweede CPU niet gebruikt wordt, zal de tweede cache ook niet gebruikt worden.
B) Windows 2k/XP Pro/Longhorn
C) Dan heb je mazzel en gebruik je veel applicaties die meerdere threads op hetzelfde moment aankunnen.. Geloof me, die zijn echt redelijk schaars gezaaid, de meeste games kunnen het iig niet aan. En test eens met SiSoft Sandra, PCMark is een brakke bench.

Volgens mij kan XP home ook meerdere threads aan sinds service pack 1`, aangezien die HT technologie alleen voor pro bezitters iets zou zijn en wat staat er over het algemeen bij de mensen thuis?.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan