2 x windows xp ??? herinstall na "ntldr missing"

Status
Niet open voor verdere reacties.

nessler

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
Berichten
54
Hoi,

gisteren startte ik de pc op en vlak voordat normaal gezien ik het scherm van windows xp sp2 zie met het blauwe balkje loopt hij vast.

Ik krijg een zwart scherm met daarop NTLDR ontbreekt, druk op CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten.
Daar ik op dat ogenblik geen tweede pc bij de hand had besloot ik maar om
windows opnieuw te installeren, ZONDER formatteren omdat ik anders al mijn bestanden kwijt zou zijn.

Toen ik de pc opnieuw opstartte kon ik kiezen tussen 2 windowsen !!
Ik krijg een zwart scherm, met daarop de keuze om
Windows XP home op te starten, en daaronder nog een balkje
Windows XP home op starten.

Doe ik de eerste dan kom ik terecht in de pas geïnstalleerde windows met een leeg bureaublad,
klik ik op de onderste dan kom ik in het oude systeem waar mijn bureaublad nog vol staat. (Gelukkig !)

Ik keek op de c schijf en daar zie ik nu 2 windows mappen staan, nl.
Windows en Windows.0
Beide mappen geven aan dat ze pas gisteren geïnstalleerd zijn, aan de datum te zien toch van het mapje.

Graag had ik nu geweten of het mogelijk is om de nieuwe installatie er af te gooien, zonder
dat mijn oude eraan gaat, zonder te formatteren. Anders moet ik dringend op zoek naar een
externe HD om alles op weg te schrijven en de hele zooi opnieuw te installeren.
Iets wat ik probeer te vermijden op een zondag :)

Alvast bedankt voor jullie tips !
 
Hoi,

gisteren startte ik de pc op en vlak voordat normaal gezien ik het scherm van windows xp sp2 zie met het blauwe balkje loopt hij vast.

Ik krijg een zwart scherm met daarop NTLDR ontbreekt, druk op CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten.
Daar ik op dat ogenblik geen tweede pc bij de hand had besloot ik maar om
windows opnieuw te installeren, ZONDER formatteren omdat ik anders al mijn bestanden kwijt zou zijn.

Toen ik de pc opnieuw opstartte kon ik kiezen tussen 2 windowsen !!
Ik krijg een zwart scherm, met daarop de keuze om
Windows XP home op te starten, en daaronder nog een balkje
Windows XP home op starten.

Doe ik de eerste dan kom ik terecht in de pas geïnstalleerde windows met een leeg bureaublad,
klik ik op de onderste dan kom ik in het oude systeem waar mijn bureaublad nog vol staat. (Gelukkig !)

Ik keek op de c schijf en daar zie ik nu 2 windows mappen staan, nl.
Windows en Windows.0
Beide mappen geven aan dat ze pas gisteren geïnstalleerd zijn, aan de datum te zien toch van het mapje.

Graag had ik nu geweten of het mogelijk is om de nieuwe installatie er af te gooien, zonder
dat mijn oude eraan gaat, zonder te formatteren. Anders moet ik dringend op zoek naar een
externe HD om alles op weg te schrijven en de hele zooi opnieuw te installeren.
Iets wat ik probeer te vermijden op een zondag :)

Alvast bedankt voor jullie tips !

Je geeft het zelf al aan.
Het beste is om een externe HD te zoeken en daar alle bestanden opzetten die je nodig hebt.

en daarnaa alles formateren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan