2 x wireless lan

Status
Niet open voor verdere reacties.

R-core

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2003
Goede middag,

Ik heb een probleem... Ik heb net thuis een draadloos netwerk aangelegd en als ik dicht bij de zender zit werkt het uitstekend als ik verder weg ga ...dan lijkt hij soms over te springen naar hte ineternte van een van mijn buren die blijkbaar niet goed beveiligd zijn .... dit is natuurlijk geen probleem maar ik zit toch liever op mijn eigen verbinding ... mijn vraag kan je ook instelle dat hij en voorkeurs wireless lan onthoud zodat hij niet naar de buren wil overschakelen als die een sterker signaal hebben (waarschijnljik dus ook een betere router ;) :P)

Alvast hartelijk bedankt, R-core

Als jij je router goed insteld dan zul je niet overspringen naar de buren.
Encryptie aanzetten en beveiligen met wachtwoord.
Zowel in de router als in jouw computer.
Nu maak jij geen verbinding meer met de buren.
Of de buren moeten dezelfde gegevens als jij invoeren maar dat lijkt mij niet zo voor de hand liggen.

Euhm zou het probleem dan niet nog steeds bestaan want ik heb al MAC beveiliging erop ... maar zodra het signaal van de buren sterker word lijkt he over te schakelen naar dat netwerk.

Als je buren hun internet niet met wachtwoord hebben beveiligd kun jij inderdaad zo overspringen op die van hun, mochten zij toch hun internet beveiligd ehbben, met ander wachtwoord dan jij dan zou dit niet mogelijk moeten zijn als jij hun gegevens niet in jouw computer hebt ingesteld

Je kan ook een voorkeursnetwerk instellen zodat alleen dat signaal opgepikt wordt. Bij mij moet ik dan dubbelklikken op het antennesignaal-icoontje in de taakbalk en op advanced klikken om het in te stellen.

Geplaatst door erbicom
Je kan ook een voorkeursnetwerk instellen zodat alleen dat signaal opgepikt wordt. Bij mij moet ik dan dubbelklikken op het antennesignaal-icoontje in de taakbalk en op advanced klikken om het in te stellen.

Precies!
Maar dat werkt dus wel alleen met Windows..

E.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan