2 Xboxen NAT openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

iPeterK

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2012
Hallo allemaal,

Wij hebben in ons huis het volgende:
Ziggo modem/router (UBEE) > Sitecom Router > Xbox 1
Ziggo modem/router (UBEE) > Xbox 2

Nu kunnen wij op geen mogelijkheid bij beide NAT openen, want je moet voor beide de poorten openen.
UPNP werkt niet (xbox die als 2e opstart heeft Strict nat type), 1 xbox dmz en andere port forward werkt niet (zelfde als bij UPNP).

Nu heb ik de Sitecom Router dezelfde instellingen gegeven als de modem/router (SSID, channel etc).
Ze zijn samen 1 nu zegmaar.
De Sitecom Router wordt nu alleen als access point gebruikt, maar nog kan ik via geen enkele mogelijkheid de poorten voor beide openen :(

Vroeger werkte het wel, toen hadden wij:
Modem > Switch > Router 1 > Xbox 1
Modem > Switch > Router 2 > Xbox 2
Beide poorten forwarden en klaar.

Ik hoop heel erg dat ik geholpen kan worden aangezien ik al super super veel tijd hier aan besteed heb.

Laatst bewerkt:
Die box van ziggo sowieso negeren.
Alleen je eigen router gebruiken en allebij hierop inpluggen.

Zeker geen DMZ gebruiken want dat is wel het minst veilige wat je kunt doen.
Beide xboxen moeten gewoon een statisch ip krijgen en voor beide ip adressen zet je de benodigde poorten open.
Thats it meer kan je niet doen.

Het probleem is we hebben die modem nodig, we hebben geen andere.
Ook staat de sitecom router op zolder, omdat we daar anders geen bereik op de slaapkamers hebben.
En als we de router functie in de modem/router uitzetten hebben we beneden geen verbinding meer.

Naja op de router van ziggo kun je zelf niets instellen dus dan zal je een monteur moeten laten komen, wat ze waarschijnlijk niet gaan doen, omdat ze die poorten niet open willen hebben.
De xbox op de sitecom zou met de juiste port forwarding gewoon NAT open moeten hebben.

De nieuwe modem/router heeft juist super veel opties.
Maar jij wil zeggen sluit ze beide aan op de sitecom.
Op mijn sitecom heb ik dhcp uit.
Er loopt een internet kabel van modem (lan poort) naar router (lan poort, niet wan!).
Hierdoor functioneert de sitecom alleen maar om het signaal te verbeteren en verbind hij je meteen door naar de dhcp van de modem/router.
Kan dit dan ook andersom, modem/router alleen als access point gebruiken om via beneden met mijn router te verbinden?

Super bedankt voor je reacties in ieder geval, ik word er zo moe van omdat online spelen gewoon niet mogelijk is!

Laatst bewerkt:
De enige reden waarom ik altijd mijn eigen router gebruik is omdat ik in de modem/router van de ISP nooit wat mag aanpassen.
Als jij dit wel kan dan zeker die van hun gebruiken, maar dan moet je wel zeker weten dat alles open kan.

Gebruik in ieder geval niet die DMZ, want daarmee zet je alle 65 duizend poorten open en is het wel heel makkelijk om je netwerk binnen te dringen.

Ja de modem router heeft alle opties.
Maar wat ik ook doe het werkt gewoon niet.
Wat moet ik nu doen?
En is het eigenlijk mogelijk wat ik zei, van de modem router alleen een access point maken en de andere router DHCP gebruiken? Zodat je ook maar 1 SSID hebt.

Ik zou er even een voorbeeld fotootje bij doen van de modem (is btw een van google, ben niet thuis).

ubee_evw3200_1.png

Laatst bewerkt:
ik zou eerder je sitecom dan als accespoint gebruiken, even geen idee hoe, maar is vast mogelijk
Als je thuis bent laat dan even zien welke poorten je allemaal forward en welk ip adres je xbox heeft.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb wat dingen op google gevonden.
Er wordt mij verteld dat bij UBEE 2 xboxen erg lastig is.
In ons huis hebben wij dus een modem/router en een router die samen EEN netwerk vormen (zelfde SSID, router wort WAN poort niet gebruikt maar LAN).
Nu wil ik het via de sitecom gaan proberen. Dus de hele router IN de modem/router uitgooien.
Maar dan zit ik met het probleem dat ik beneden geen internet heb.
Is het dan mogelijk dat alles wat met de modem/router beneden verbonden wordt, door wordt verbonden naar de sitecom router?
Iets van bridgen las ik op internet.

ik zou eerder je sitecom dan als accespoint gebruiken, even geen idee hoe, maar is vast mogelijk
Als je thuis bent laat dan even zien welke poorten je allemaal forward en welk ip adres je xbox heeft.

Ja alles wordt nu in ons netwerk verbonden met de modem/router, of je nou boven of beneden zit, maar UBEE kan echt gewoon niet 2 xboxen hun NAT open krijgen. Je kan wel zeggen dat ik daarvoor alles heb geprobeerd. Dus wil ik graag dat mijn modem/router alleen als modem werkt, maar ook om het signaal beneden te verbeteren voor de router van boven. En dan maar hopen dat de sitecom wel allebei de xboxen hun NAT open kan krijgen

EDIT: afbeelding toegevoegd wat het hopelijk verduidelijkt

thuisnet.png

Laatst bewerkt:
Waarom is dat niet mogelijk zeg je?
Ik weet uit ervaring dat het wel kan namelijk.

Je moet gewoon beide systemen een statisch IP adres geven en voor beide ip adressen alle benodigde poorten openen.
Je NAT staat dan open en klaar is kees, meer hoef je echt niet te doen.

Ik zie geen reden om je sitecom als enige router te gebruiken. Ik zou deze eerlijk waar alleen als accesspoint voor zolder gebruiken en alle configuratie in je modem doen.

Omdat je voor beide xboxen dezelfde poorten moet openen, wat standaard niet mogelijk is.
Dus doe je UPNP, beide geen statisch IP, werkt niet.
Doe je eentje DMZ en andere port forward, wel statisch IP, werkt niet.
Doe je port triggering en beide geen statisch IP / wel statisch IP, werkt niet.

Dit is allemaal onjuist, ik bedoel het niet verkeerd, maar dan doe je gewoon iets fout.
Je schakelt de DHCP in op je modem, geeft beide Xboxen een eigen ip adres, dit moet je via het MAC adres in je router/modem bepalen en vervolgens in je xbox goed zetten.
Vervolgens forward je de poorten per poort, per ip adres.

Ik heb dit zelf op een UBEE gedaan dus het is zeker mogelijk.\

Oh en UPNP werkt vrijwel nooit =D
Je zegt steeds dat het port forwarden niet goed gaat, maar dan nogmaals de vraag om te laten zien hoe je dit doet, want het enige wat ik me kan bedenken is dat je dit verkeerd doet, of de verkeerde poorten opent.

Ik zal wat fotootjes toevoegen, de mac adressen zijn van de xboxen.

IMG_1205.jpg
IMG_1206.jpg
IMG_1207.PNG

wat je bij 192.168.178.40 heb gedaan kun je ook gewoon bij 192.168.178.50 doen.
Die DMZ is echt nergens voor nodig.

Tevens hoeft 88 alleen op UDP en 80 alleen op TCP.

Serieus?! Dat kan nooit bij sitecom xD
Ga ik meteen proberen als ik thuis ben!!
Alvast bedankt, laat het wel weten.

Het is niet nodig te citeren, als je direct reageert. De topics worden anders zo lang met dezelfde tekst.

Het werkt nog steeds niet.
Ik wordt er onderhand gek van, al meer dan een jaar lukt het niet :(

Wat er nu gebeurt:
Xbox 1 aan, werkt nat open. Xbox 2 aan, werkt ook nat open!!! Maar na een paar seconden valt de hele verbinding bij xbox 1 uit en wil ook niet meer terug komen, pas na de modem/router te herstarten..

Zover ben ik in ieder geval nog niet gekomen, beide xboxen achter elkaar even een open nat, goed teken hoop ik.

Je nat probleem is opgelost, waar de verbindingsproblemen liggen durf ik niet te zeggen. Heb je een datalimiet toevallig? Of is je bandbreedte op weet ik het.
Klinkt me erg vreemd, heb nog nooit problemen gehad, zowel met UBEE als met Sitecom

We hebben geen datalimiet, wat is bandbreedte en waar kan ik dat vinden?

En zou je anders via teamviewer of iets anders mijn router configuraties kunnen / willen bekijken, aangezien je zelf ook UBEE en Sitecom hebt / had ;) ?

EDIT: Ik zie in de UBEE een optie Bandwidth: AUTO
Alleen kan ik auto niet veranderen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan