2 Xboxen NAT openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bandbreedte verder niet op letten, zal geen probleem zijn.
Je hebt je configuratie goed staan dus er valt verder niets te doen, behalve ziggo bellen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oké in ieder geval super bedankt voor je hulp.

Het is zo vreemd, je kan elkaar nog net online zien, maar dan valt de xbox die als eerste ingelogd was de verbinding bij weg.

Dat heeft niets te maken met de NAT..

Maar het was normaal nooit.
Kan het niet zijn omdat die poorten dan gewoon al in gebruik zijn?

Een poort kan niet maar 1 verbinding aan.
Je internetbrowser gaat over het algemeen bijvoorbeeld over poort 80, dit is de poort voor het HTTP protocol.
Elke request die je browsers maken gaat dus al over poort 80 en deze valt ook niet weg.

Ik zou alles afkoppelen, alles resetten en eens opnieuw beginnen.

Oke alles is terug gezet naar fabrieksinstellingen.
De router is weer appart, dus twee ssid's want het werkte erg slecht samen beneden.
Nu heb ik via port forward de poorten voor de static iP van de xbox 1 geforward.
Ook heb ik dezelfde poorten op het static ip van de router geforward, en die router weer de static ip van xbox 2 laten forwarden.
Alle bij de xboxen kunnen online en met een open nat!!

Maar, we kunnen haast niet online spelen, alles duurt lang op onze xboxen. Het hele internet werktnu traag, alleen op xboxen, zelfse het inloggen naar xbox live..

Fijn dat de NAT open is.
Slim van je om de poorten naar de router zelf ook open te zetten.

Dat alles lang duurt en het internet traag is heeft niet met de poorten te maken.
Probeer eens op verschillende plekken met een computer of laptop een speedtest te doen.

Dus rechtstreeks in de modem, draadloos, kabel in router en draadloos op router.
Kijk waar het verkeerd gaat en neem contact op met je ISP :)

Het rare is, al onze apparaten werken prima, zowel draadloos en met kabel.
Alle 2 de xboxen zijn met kabel, waarvan blijkt dat de ene xbox op de modem/router perfect werkt.
Het is nu alleen de gene via de andere router die een erg slechte verbinding heeft.
Wat ik dan weer gek vind, als ik de poorten van de xbox op de modem/router sluit werkt de andere xbox wel goed.

Op internet las ik iets van MTU? Heeft dat er iets mee te maken? Al vind ik daar niets over in de instellingen van beide routers...

Beste MTU waarde zal je moeten zoeken op google in combinatie met je provider.
Staat als het goed is onder setup.
De eerste pagina meestal waar je binnen komt op je router.

Ik kan echt nergens de instellingen vinden van MTU, in beide routers niet. Heeft het er uberhaupt iets mee te maken?

Het internet werkt nog gewoon super slecht, ik kan haast niemand joinen, online zegt hij dat er niemand online is, dit werkte wel toen we nog maar 1 xbox aangesloten hadden....

Ik wil gewoon al zolang online kunnen spelen :(

Laatst bewerkt:
Heb je er al eens aan gedacht contact op te nemen met Ziggo en Xbox ;)?

Ja dat is ook nog een optie, alleen heb ik geen idee wie ik moet bellen, sitecom / xbox / ziggo en wat ik moet vragen etc....

Het nat probleem op beide is opgelost, maar de xbox op de sitecom router kan haast niemand joinen.
Kan misschien ook aan liggen dat het een router op een router is?

Het is me gelukt.
In de ziggo modem het mac-adres van de router op passthrough gezet.
Nu krijgt hij ook gewoon een publiek ip adres ipv eentje van de modem/router.

Alles werkt nu super!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan