2 XP installaties verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjDarkD

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2008
Berichten
52
Hallo,

onlangs heb ik een Vista style pack gevonden voor XP.
Ik dacht dat deze wel mooi zou zijn aangezien mijn styleXP programma het niet meer deed en ik de voordelen van XP gecombineerd met de handige interface van Vista zou kunnen gebruiken.

Helaas bleek dat die Vista style pack ervoor zorgde dat mijn computer veel te traag werd en ik achteraf gezien geen zin had om al mijn programmas weer opnieuw te moeten installeren.
Doordat ik op mijn tweede partitie geen plaats had voor een tweede XP, heb ik deze op dezelfde partitie gezet (waarschijnlijk niet slim¿)

Ik hoopte dat ik gemakkelijk via de Boot dvd die ik gemaakt had, de andere XP installatie te verwijderen met vista style, maar ipv daarvan ging hij voordat ik erg in had nóg een vista style XP installeren.

Nu heb ik dus 3 XP's op een partitie, waarvan de laatste nog verder geinstalleerd moet worden (met extra onderdelen die de 2de versie wel geinstalleerd had).

Ik wil dolgraag van die 2 vervelende Vista Style packs af.
Weet iemand hoe ik deze 2 makkelijk en goed kan verwijderen?

Want voorheen had ik 7,8 gieg op mijn harde schijf vrij en nu nogmaar 2,8.. (onbenutte ruimte verspeeld dus).

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
WELKOM OP HELPMIJ

is het de bedoeling dat je met een "schone" instalatie wilt beginnen???
 
Hoe kan je meerdere windows xp instalaties op 1 partitie krijgen?:shocked:

Ik acht het onmogelijk maar misschien dat dat vistagedoe er wat mee te maken heeft. Aangezien vista het wel kan met windows.old

Dus is het volgens mij nog steeds onmogelijk om nu meerdere werkende windows xp installaties op 1 partitie te hebben en zou ik de 2 nietwerkende gewoon handmatig verwijderen.

Indien het echt te bont wordt: backup + format C:!
 
WELKOM OP HELPMIJ

is het de bedoeling dat je met een "schone" instalatie wilt beginnen???

Nee, ik wil de XP die ik er nu opheb gewoon houden (dan maar geen vista style)

en die andere 2 wil ik verwijderen, maar had ergens gelezen dat dit heel makkelijk moest kunnen door in te loggen als administrator onder 'Safe mode' van de desbetreffende XP die ik wilde verwijderen. Kwam alleen tot de conclusie dat ik nergens XP kon verwijderen, alleen maar extra packs en updates enz.

@vis ta:
Nee, ik wil alles behalve mijn hele c:/ formatteren, dat wil ik ten allen tijden voorkomen als het ook anders kan.
Maar hoe kan ik die andere 2 verwijderen aangezien er ook zaken zijn toegevoegd aan het register en programmas op die XP installaties zijn geinstalleerd die ik niet kan uninstallen via mijn huidige XP.


Kort samengevat:

- wil geen partitie formatteren
- wil van de 2 XP vista style OS's af
- wil zoveel mogelijk ruimte weer vrij krijgen op mijn harde schijf (dit in verband met genoeg ruimte over willen hebben om dvd's te kunnen branden)


Ik werk vanuit een laptop.
 
Denk door de problemen die je nu hebt dat het toch beter is om helemaal clean te beginen.

Dit om verdere problemen te kunnen voorkomen.
 
Denk door de problemen die je nu hebt dat het toch beter is om helemaal clean te beginen.

Dit om verdere problemen te kunnen voorkomen.

dat denk ik ook.
3x een besturings syteem en zo verwijderen gaat denk ik op den duur toch problemen geven
 
Is er echt geen andere manier?

Heb namelijk 2 maanden terug ookal helemaal overnieuw moeten beginnen met allemaal installaties terughalen, omdat ik een 'corrupte XP had die steeds uitviel'.

Ik denk dat ik het dan maar ff zo laat, want ik ben toch van plan om te sparen voor een andere laptop.

Heb namelijk een Fujitsu Siemens Amilo PA 1510 waar ik niet zo geweldig mee overweg kan (keer op keer corrupte windows gehad)

Opnieuw installeren heeft dan maar heel even zin en vervolgens zakt het weer terug naar hetzelfde probleem (blauwe schermen invasie)

Ik hoopte met die vista style SP 3 XP, dat hier een einde aankwam, maar helaas was het geen update, maar een volledig OS.
 
Klinkt als een geheugen probleem of een harddisk die niet helemaal meer goed werkt.

Je geheugen kan je testen met memtest86

en je harddisk met test programa van de fabriekant.

Dan moet je een heel eind kunnen komen.
 
Ik denk dat het toch een goed idee is dat systeem te formatteren, zoals iedereen je hier aanraadt;)

Van zodra je hem hebt geformatteerd en de correcte drivers hebt geinstalleert en dergelijke maak je meteen een image van die harde schijf zodat je de volgende keer dat je problemen hebt geen kan formatteren zonder een hele windowsinstallatie door te lopen ;)

Wat waren trouwens telkens de symptomen toen het begon mis te lopen met je vorige windowsinstallaties?
 
Nou ik heb die problemen zo nu en dan nog altijd.

Dan ging mijn laptop ineens op een zwart scherm (dat wel verlicht werd door de laptop/dus het scherm was wel gewoon aan) en dan kon ik niks meer, niet meer in slaapstand zetten, niet met ctrl alt delete terughalen en niks met FN+F4 (schakelen tussen beeldschermen, wat nogwel eens hielp als het scherm niet aan wou springen nadat 't scherm om energiesparingsredenen automatisch uitging).

en afgelopen dagen had ik 2 of 3 keer blauwe schermen, waarvan ik heel even de errorlog zal zoeken (waar vind ik die ergens?).
 
Die vind je bij computerbeheer in de logboeken

Dat scherm zou een softwarematig, driver of hardwarematig probleem kunnen zijn.

In zulk geval zou de oorzaak ook bij de harde schijf kunnen liggen. Is het mogelijk om die laptop een chkdsk te laten doen?
 
Hij is pas geleden volledig gedefragmenteerd.

hieronder een van de fouten die ik heb gehad:

myscreenshot26cp7.png


en nog een rij errors:

myscreenshot28rk5.png




Hmm als er echt geen andere mogelijkheid is dan word 't maar weer backuppen en alles opnieuw gaan zoeken en installeren.

en anders wacht ik ermee tot ik een andere laptop heb.

Als jullie meer info nodig hebben, zeg het maar.
 
Zou je een backup kunnen plaatsen van alle log boeken.

Wil wel eens kijken wat die fouten allemaal zijn. Moet een verklaaring voor kunnen zijn
 
Ik had het over een chkdsk, geen schijfdefragmentatie. Ik denk dat je die toch wel eens moet doen.

PS: maak je toevallig soms wijzigingen in het register? Of laat je er soms wijzigingen in aanbrengen door programma's als ncleaner of Ccleaner?
 
Laatst bewerkt:
Opslaan als .evt bestand?

Zo ja, zie bijlage.

Zo nee, hoe moet ik dan een backup daarvan maken?

edit: oja sorry, die heb ik ook onlangs gedaan, maar heb het nu aanstaan... afwachten.

Nee ik blijf het liefste met mijn fikken van het register af. :O

Gebruik ook geen programmas die daarin rotzooien.
 

Bijlagen

  • Logboek1.rar
    21,7 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Wat is het merk van je laptop? (soms kan het wel eens zijn dat een bepaald merk problemen heeft in combinatie met iets anders..););)

PS: welk service pack heb je geinstalleerd en welke antivirussoftware gebruik je?
 
Fujitsu Siemens Amilo PA 1510

Antivirus software gebruik ik niet meer, aangezien ik daar alleen maar meer problemen van kreeg (programmas die slecht werkten etc.)

Heb AVG gehad, Avant, Norman en Norton.

Allemaal problemen mee gehad.

Zit achter een virusscanner van een router, waar ook een ingebouwde firewall op zit.

@wargames:

Een aantal fouten weet ik wel waardoor die komen, tekort aan geheugen idd, waaronder het muziekprogramma Fruity Loops en Crazy browser heeft soms de neiging plots af te sluiten als ik via mijn touchpad de scrollfunctie wil gebruiken (of per ongeluk gebruik/twee vingers over touchpad)...

Maar Office is al eens eerder eraf gegooit en weer erop gezet en hij is ookal eens volledig clean geweest, maar de problemen blijven terugkomen.

Garantie is inmiddels ook voorbij, wat het allemaal erg lastig maakt.
Werd van kastje naar de muur gestuurd door leverancier.

btw: beeldschermproblemen leken eerder opgelost te zijn door een breuk in de kabel van de grafische kaart naar 't beeldscherm te fixen en door het beeldscherm te laten vervangen. Na enige tijd blijft het echter steeds terugkomen.

Het word denk ik toch echt een nieuwe laptop kopen, want ik heb deze laptop voor school aangeschaft en als ik daarbij al niet fatsoenlijk Office kan laten draaien hierop...

@vis ta: Chkdsk is klaar en gaf geen fouten aan.
 

Bijlagen

  • My_Screenshot_30.png
    My_Screenshot_30.png
    19,6 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Ik zou een virusscan in je router toch niet 100% vertrouwen hoor.

Eventueel toch eens avg free edition downloaden (versie 8.0 dan!) en er rekening mee houdende dat een virus (deels) de oorzaak zou kunnen zijn: plaats eens een lijst van je actieve processen op het forum...

Er vanuitgaande dat het misschien toch iets anders is dan een virus:

1. Heb je dezelfde problemen ook in veilige modus?
2. Heb je onlangs ramgeheugenmodules toegevoegd of vervangen?
 
Laatst bewerkt:
Nope niks aan mijn geheugen veranderd onlangs.

en AVG 8.0 zorgde er dus voor dat mijn laptop enorm traag werd.

Een virus is het niet, want ik heb ervaringen qua welke sites ik wel en niet moet komen en daarbij is zijn er 2 firewalls en virusscanners die bij ons thuis werken. Die van onze LiveBox én van onze router.

processen hou ik ook regelmatig bij of er niks van spyware bijzit, maargoed hier een bijlage.
 

Bijlagen

  • My_Screenshot_33.png
    My_Screenshot_33.png
    48 KB · Weergaven: 30
Die processen ga ik meteen eens doornemen.

Dat zal geen virus uitsluiten als het om een verborgen proces gaat.

Als ik van jou was zou ik niet zomaar op de virusscan en firewall van je router vertrouwen.

Ik moet toegeven dan AVG 8.0 wat zwaarder is dan zijn voorganger, maar als je de instellingen eens bekijkt kan je daar wel wat aan aanpassen dat ie weer wat sneller wordt (onder andere bij de instellingen de scan priority van elke scan op slow zetten...) dan zou dat met jou systeem echt geen enkel probleem mogen zijn...

Als je dan nog zegt dat je pc net traag wordt van het gebruik van AVG zou ik zeker virussen/spyware verdenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan