2 * XP op 1 partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf312

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2009
ik heb door een error win xp opnieuw moeten installeren op C, waar nu dus 2 keer win xp op staat, nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om de map: Mijn Documenten (van de eerste installatie) te kopiëren naar mijn nieuwe account (2e installatie), ik heb het geprobeerd maar ik krijg de melding toegang geweigerd, ik heb de optie alleen lezen al uitgezet maar het blijft precies het zelfde. voor de duidelijkheid: ik kan niet meer in installatie 1 komen.

Je zult er 1 weer moeten verwijderen.
Dat blijft nooit goed werken.

Je zult Eigenaar moeten worden van die mappen om de melding te vermijden.
Algemene instructie Eigenaar worden in XP: hier

Heb je XP Home, dan kun je (om geen Veilige modus te hoeven gebruiken om rechten en eigenaarschap aan te passen) Fajo XP FSE installeren.
Je hebt dan in XP Home bij de Eigenschappen van een map of bestand een tabblad Beveiliging (XPFSE) beschikbaar, waar je de zaken m.b.t. Eigenaar + rechten kunt regelen.
Als je XP Professional hebt, maar toch niet automatisch (zonder Veilige modus) het tabblad Beveiliging beschikbaar hebt, dan ook Fajo XP FSE installeren.

Succes,

Tijs.

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
Weer wat geleerd.

Of sterren uit delen.
Was dit er 1 van.
IK wist het niet,nu wel.

Ja het werkt :thumb:! ik heb alleen 1 map in de prullenbak weten te krijgen ik kan hem alleen niet meer terug krijgen heeft iemand misschien een idee hoe dat mogelijk is en of het mogelijk is.

Wat je kunt proberen is: Start -> Uitvoeren -> control folders -> tabblad Weergave

Uitvinken:
Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)
Aanvinken:
De inhoud van systeemmappen weergeven
Activeren:
Verborgen bestanden en mappen weergeven

Ga dan naar de C:\Recycler map en open alle mappen die je ziet. Als het goed is zie je dan die verwijderde map ergens staan. Sleep die verwijderde map naar een map (bijv. je bureaublad).

Succes,

Tijs.

dat laatste werkt niet helemaal ik kan hem niet verplaatsen, hij geeft de zelfde melding als bij die andere bestanden eerst

Dan weet ik het ook niet. Misschien kunnen programma's als Recuva de bestanden nog redden (al dan niet nadat je ze verwijderd hebt uit de prullenbak).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan