2 XP's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moesje15

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2005
Hallo,

Er zat zoveel troep op mijn pc dat ik hem opnieuw heb geinstalleerd .. Maar nu is het probleem, als ik hem opstart krijg ik een scherm of ik de 1e Xp wil opstarten of de 2e .. Dus er staan nu gewoon 2 xp's op mijn pc .. Hoe krijg ik er 1 van weg?

Greetz,

Moesje15

Werken alle 2 ja .. Ik klik op de bovenste; dan kom ik op de xp die ik geinstalleerd heb .. klik ik op de onderste dan krijg ik de oude xp met alle troep..

Kijk even in hulp programmas voor systeem gegevens hoe je bootini er uit ziet, die van mij ziet er zo uit jij hebt er twee windowsxp operatting systems instaan de goede moet je laten staan en de andere verwijderen daarna de oude xp handmatig verwijderen.

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Tjah dat is makkelijk, maar hoe verwijder je hem handmatig? dat is juuist de vraag

Je zou hem (opnieuw) kunnen formatteren,, aangezien je oude vraag daar ook over ging heb je waarschijnlijk niet geformateerd maar opnieuw geinstalleerd. Dan kan je tenminste met een schone lei beginnen en met 1 xp op je comp.

gr. Marcel

Tjah ik wil formatteren maar dat gaat niet, dus wat ik doe is gewoon een nieuwe xp installeren, maar nu zit ik met 2 xp's.. ik wil gewoon die oude weg klaar :P

Ik kom ook uit terneuzen, Othene ;)

Naja, als ik naar deze computer ga .. dan staan er gewoon mijn oude sppullen op .. op de net geinstalleerde xp .. Dus waarschijnlijk is hij verdeeld ofzo ja..

wat zie je precies staan onder deze comp¿

alleen Station C: of ook nog D: etc....

gr. Marcel

Tjah .. wij hebben een c: een d: een e: en zelfs een f: omdat wij een extra harde schijf hebben ..

ik neem aan dat dan op C: schijf je eerste xp staat. en dat je dan waarschijnlijk op D: schijf de 2e hebt staan.

Maar dat moet je ff nakijken. waar je 2e xp staat. Probleem is natuurlijk dat je 2e xp op een schijf staat waar misschien heleboel data op staat die je niet kwijt wil.

Zelf heb ik ook zoiets gehad. Problemen met xp op mijn C: schijf . Xp geinstalleerd op D: schijf,, maar ja,, daar staat 3000 nr muziek op. Deze kon ik dus niet formatteren met de xp schijf, want dan ben ik alles kwijt.
Dat was dus een foute zet. Uiteindelijk wel de C: schijf geformatteerd met de xp cd en een schone installatie van xp terug op C: schijf en daarna handmatig 2e xp van D: schijf verwijdert.

gr. Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan