• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 zelfde datums in rollende kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lschot

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Met veel plezier heb ik jullie rollende kalender gemaakt, en zeker ook weer wat bijgeleerd over EXCEL dankzij jullie heldere uitleg.
Ik heb alleen nog 1 probleempje ermee.
Heb je twee gebeurtenissen die op exact dezelfde dag plaatsvinden krijg je bij 1 van de twee (degene die je het laatste hebt toegevoegd) de melding #N/B
Dus bijvoorbeeld 2 personen die geboren zijn op 20-2-1973
Is dit misschien ook op te lossen?

Dank weer voor jullie berichten en oplossingen.
Leo

Met veel plezier heb ik jullie rollende kalender gemaakt, en zeker ook weer wat bijgeleerd over EXCEL dankzij jullie heldere uitleg.
Ik heb alleen nog 1 probleempje ermee.
Heb je twee gebeurtenissen die op exact dezelfde dag plaatsvinden krijg je bij 1 van de twee (degene die je het laatste hebt toegevoegd) de melding #N/B
Dus bijvoorbeeld 2 personen die geboren zijn op 20-2-1973
Is dit misschien ook op te lossen?

Dank weer voor jullie berichten en oplossingen.
Leo

Wil best een poging wagen, maar zonder voorbeeld wordt dat erg lastig

Hoihoi, bedankt voor de snelle reactie.
De bijlage had ik niet bijgevoegd omdat die te groot was, maar ik heb hem nu kleiner gekregen.
Mijn namen,datums en soort gebeurtenis vul ik in op het tabblad "gegevens".
op het tabblad kalender moeten dan de eerst komende gebeurtenissen bovenaan
(b3 tot e7)staan.
De dubbele datum die ik heb ingevuld op het blad gegevens is 20-2-1973.

Bijlagen

Hoihoi,
Deze oplossing werkt bijna,Hij geeft de twee data's al correct weer.
Maar de ene persoon is Daniël en de andere is Jan-Willem.
In jou blad zet excel op het tabblad "kalender" bij beide gebeurtenissen de naam "Daniël)
bedankt weer.
Leo

Als je in kolom C dezelfde formule gebruikt als in kolom B (dus zelfde matrix) alleen het kolomindexgetal naar 4 zet is je probleem opgelost. Nog eenvoudiger ook.

Beste Lschot ;)

Heb bestandje wat aangepast.

Indien je vraag is beantwoord gelieve ze dan op opgelost te zetten, onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Helaas Danny, je zit ook dicht in de buurt van het antwoord.
Trek in jouw bestand de formules op het tabblad "gegevens" in kolom A,B en C naar beneden en je zal zien dat er een foutmelding komt.
Deze foutmelding komt volgens mij door de lege cellen.

Bedankt
Leo

Zelf zit ik natuurlijk ook te proberen hoe ik het in orde kan krijgen, ook al plaats ik het hier.
Zo ver ben ik nog niet met excel, maar leer aardig wat bij door dit forum.
Hetgeen wat volgens mij de oplossing is is het haakje in de formule in kolom C wat achter 50000 staat verplaatsen naar het eind van de formule.
Ik laat hem nog even open staan ivm. eventuele reacties waar ik wat aan kan hebben.
bedankt allen.

Bijlagen

Vele wegen leiden naar een goed bestand,
Ik ga zeker kijken hoe hij werkt, want leerzaam is het zeker wel (en ook leuk om te doen).
Bedankt

Beste Lschot ;)

Vergeet dan de vraag niet op opgelost te zetten, onderaan rechts indien je vraag is beantwoord.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Lschot,
Verander de formule in het blad Kalender B3 in:
Code:
=ALS(Gegevens!E2="";"";VERT.ZOEKEN(Gegevens!A2;Gegevens!A:F;4;0))
en kopieer die naar beneden. De foutmelding zal verdwijnen.

Ik heb hem helemaal compleet zonder foutmeldingen.
Bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan