• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 zoeken opdrachten met comboboxen in een userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

remco0511

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Hoi,

ik hen een userform gemaakt met 2 comboboxen en 2 tabbladen nu wil ik dit opeen userform.
Wie kan mij helpen.

Remco

Zet de columncount van de combobox op 22 en gebruik dan de gegevens uit de combobox. Geen zoekfunctie voor nodig.

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  ComboBox1.List = Sheets("klanten").Columns(1).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2).Resize(, 22).Value
End Sub

Code:
Private Sub ComboBox1_Click()
  If ComboBox1.ListIndex > -1 Then
    For j = 2 To 22
      Me("TextBox" & j) = ComboBox1.Column(j - 1)
    Next
  End If
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
ComboBox1.List = Sheets("klanten").cells(1).currentregion.offset(1).SpecialCells(2).Value

Hoi,

Nog een klein vraagje als ik meerdere comboboxen heb moet ik dan gewoon door tellen.

Private Sub ComboBox1_Click()
If ComboBox1.ListIndex > -1 Then
For j = 2 To 22
Me("TextBox" & j) = ComboBox1.Column(j - 1)
Next
End If
End Sub
Private Sub ComboBox2_Change()
If ComboBox2.ListIndex > -1 Then
For j = 1 To 3
Me("Tx" & j) = ComboBox2.Column(j - 1)
Next
End If
End Sub

Private Sub UserForm_Initialize()
ComboBox1.List = Sheets("klanten").Columns(1).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2).Resize(, 22).Value
ComboBox2.List = Sheets("postcode").Columns(1).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2).Resize(, 3).Value
End Sub

Groetje Remco

Plaats svp de code tussen codetags. Wat bedoel je met doortellen? Een object heeft o.a een naam en daar kan je iets mee doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan