• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

20 Cellen overslaan bij doortrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dani538

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Hallo mensen ik heb een vrij. hij klinkt heel simpel, maar ik kom er niet uit.
In de bijlage zit een voorbeeld bestand. Van wat ik zou willen.
Ik heb zelf in een blad verschillende tabellen. En nu wil ik in een ander blad bepaalde waardes onder elkaar hebben. In het originele blad slaat hij per waarde 20 cellen over. Het uiteindelijke blad moeten dezelfde waardes dus onder elkaar komen. Hoe kan ik dit makkelijk doen, je zou zeggen dat hij die 20 verschil zelf moet kennen, maar zo werkt het blijkbaar niet.
Het voorbeeld bestand is heel gemakkelijk opgezet. Heb een aantal getallen met 20 cellen ertussen in blad 1 gezet en op blad 2 hoe ik het wil hebben.

Alvast bedankt, Daan

Bijlagen

In cel b4:
Code:
=INDIRECT("'Blad1'!B"&(RIJ()-4)*20+3)
vervolgens doortrekken naar beneden.

dient in werkblad 2 precies dezelfde gegevens te staan?

kies dan voor: bewerken => verplaatsen of copieren => vink creeer een copie aan.

voeg het bestand op de gewenst plaats in.

Is het bestand niet hetzelfde => kies dan de oplossing van bandito bob :P

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Laatst bewerkt:
Beide oplossingen werken niet ik werk met Office 2007. De eerste optie werkt wel in het oefenbestand, maar in mijn eigen bestand werkt het niet, ik krijg wel het getal wat er moet komen te staan (Dit is trouwens een uitkomst van een formule) dus de originele waar hij naar verwijst is een formule) Als ik dan vervolgens gegevens aanpas die de uitkomst van die formulie manipuleren verandert de uitkomst niet in het andere blad.
Optie twee kan ik de hele optie bewerken nergens vinden.
Gr

Dan doe je toch wat fout....

Bij mij gaat het om Cel J6 van blad "Invoer Verdedigers" naar blad Verdedigers op D4 de gene die op D5 moet komen is Cel J26 van blad Invoer Verdedigers. Hoe moet de formule er dan uit zien?
Gr.

Als je goed had gekeken naar mijn formule had je er misschien zelf wel uitgekomen.
Snap je de formule van mijn post#2?

Jouw formule ziet er denk ik zo uit:
Code:
=INDIRECT("'Invoer Verdedigers'!J"&(RIJ()-4)*20+6)

Als je goed had gekeken naar mijn formule had je er misschien zelf wel uitgekomen.
Snap je de formule van mijn post#2?

Jouw formule ziet er denk ik zo uit:
Code:
=INDIRECT("'Invoer Verdedigers'!J"&(RIJ()-4)*20+6)

Ik was er net zelf uit gekomen haha maar bedankt. Dit scheelt in ieder geval een hoop werk. En als het om J7 gaat dan 20+7 neem ik aan. Alleen vraag ik me af waar die -4 voor staat? Weet jij misschien ook nog een andwoordt op mijn andere vraag? zie forum.

Bedankt man!

Paul nu heb ik een klein ander probleempje.
Het zijn 25 tabellen. De eerste 13 lopen onder elkaar en de volgende 12 staan er naast onder elkaar. dus van tabel 14 moet de formule maar dan met een U zijn dus beginnen bij U6 overgenomen op D17. Het probleem is alleen dat hij dan verder gaat tellen op U166 terwil hij moet beginnen bij U6.
Groeten

Ik was er net zelf uit gekomen haha maar bedankt. Dit scheelt in ieder geval een hoop werk. En als het om J7 gaat dan 20+7 neem ik aan. Alleen vraag ik me af waar die -4 voor staat? Weet jij misschien ook nog een andwoordt op mijn andere vraag? zie forum.

Bedankt man!
In welke rij staat de bovenste formule? Juist, in rij 4. (4-4)*20+7=7.
In de formule hieronder (in rij 5) krijg je dan: (5-4)*20+7=27.

Het probleem is dat jij binnen 1 vraag steeds meer vragen gaat stellen. Denk nou eerst eens goed na wat je wilt, en stel dan die vraag in eens. dat scheelt de helpers ook een hoop tijd.
Kijk ook eens goed naar de aangedragen oplossingen/tips. Als je deze zelf snapt kan je veranderingen misschien ook zelf doorvoeren.

Succes.

Bedankt Paul,
Op deze kan een slotje, met deze vraag ben ik eruit.
Alleen die andere vraag kan ik niet uitkomen heb de help gelezen naar die functies, maar wordt er zelf niet wijzer van sorry.

Gr. Daan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan