20-pins stekker in 24-pins. Is dat mogelijk???

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb een pc waarvan de voeding is geploft. Deze voeding (asus ATP-165AAP) was nergens te krijgen. Ik heb er een gevonden in Engeland en dat is precies dezelfde voeding. Alleen is er een naar verschil: de 20-pins power aansluiting is 10cm. korter! Dit houdt dus in dat ik een stukje tekort kom om hem in het moederbord te kunnen prikken.

In de pc winkel is mij verteld dat er geen verlengstukjes bestaan van 20 naar 20, alleen verloopstukjes van 24 naar 20. Als ik nu de 20-pins aansluiting van de voeding in de 24-pins van een verloopstukje steek, en dan de 20-pins van het verloopstukje in het moederbord, gebeuren er dan nare dingen??
mvrgr. Martin.

Er zijn 20 naar 24 en 24 naar 20 polige verloopstukken, met beide zou het moeten kunnen.

Of de kabelboom uit de oude voeding in de nieuwe solderen, leuk werkje.:)

Hallo Lange Pier,

Nog een keer voor de duidelijkheid voor ik iets opblaas:o
Uit mijn voeding komt een 20-polige stekker, en op het moederbord zit ook een 20-polige.

Als ik de 20-polige uit de voeding in de 24-polige van een verloopstukje 24/20 steek, en de 20-polige van het verloopstukje in het moederbord steek (he he) hoor ik dan een klap:shocked: of gaat het werken??

Beste, ik bedoelde 2 verlopen, eentje van 20 naar 24 en eentje van 24 naar 20, beide dus.
Ik zou geen 24 polige stekker erop plaatsen, of je moet zeker weten dat de polen precies overeen komen en alleen de extra 12volts aansluitingen er naast komen, dan moet dat gaan.

Aan de kleuren van de draadjes te zien kwam alles wel aardig overeen, dus ik heb de gok maar gewaagd:o En verdraaid, het werkte ook nog:shocked:
Bedankt maar weer Lange Pier:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan