2000 x website bezocht in 1 uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankflyer

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Hallo,
Onze website is op een avond 2000 x in 1 uur bezocht.
Dit is door 1 IP adres gebeurd en ook achter elkaar.
Wat kan dit betekenen.
Nomaal hebben wij ongeveer 50 bezoeken per dag.

Kan ik nog iets met dat IP adres?

gr. Frank

Lijkt me opzettelijk en is vast een onderzoekje door je webhost waard. 2000 keer is wel erg veel.

Misschien is er een onverlaat bezig je website te hacken?

Wat is je site? (hoop geen gamecracks enzo?)

Geplaatst door Muurhond

Nee geen game site, gewoon een zakelijk verkoop site.

ik zal maandag inderdaad eens een telefoontje plegen met de hoster.

Bedankt,

Frank

Geplaatst door Muurhond

Noem het a.u.b. geen hacken :rolleyes: Niets zo lame als dit.

Voor de gene die het verschil tussen een hacker en cracker willen weten :
Kort :
Eeen craker is zo laf mogelijk (scriptjes) terwijl de hacker de uitdaging opzoekt
Lang(er) :
Eeen craker gebruikt automatische progje/scriptjes geschreven door andere en bombadeert een website het liefts met de grond gelijk, wist alles en laat als je gelukt hebt zijn visistie kaartje achter zodat ie binnen 2 dagen in de cell zit (ook als je je nickname achterlaat gebeurt dat snel hoor).
Een hacker test de beveiliging zal niks wissen, geen privacy gevoelige dingen lezen en de webmaster mailen dat zijn server simpel te hakcen. Plus duidelijke instructies. Daarna gaat ie opzoek naar een beter bevieligde server in plaats van (zoals de craker) een server met hetzelfde lek.

uitzonderingen zijn mogelijk maar dit is ff in het kort, voor meer info zoek op google naar hack tutorials (Verder als een simple handleiding DoS komt je toch niet dus dit bericht hoeft niet te worden edit, zonder de juiste "mensen" en "*******" kom je nergens!). Daar komt het verschil wel naar boven.

Geplaatst door Muurhond

Pardon? :8-0:

Je hebt geen kennis nodig voor een DoS aanval. Download een (door een ander geschreven) proogramma, voer IP in en druk op Go!

Hacken is iets heel anders dan simpelweg een DoS aanval op een website.

Bovenstaande bericht van Dolfhin legt ook het een en ander uit.

Geplaatst door Saviola

Je hebt geen kennis nodig voor een DoS aanval. Download een (door een ander geschreven) proogramma, voer IP in en druk op Go!

Hacken is iets heel anders dan simpelweg een DoS aanval op een website.

Bovenstaande bericht van Dolfhin legt ook het een en ander uit.

Ik dacht dat je dit sarcastisch bedoelde:
Noem het a.u.b. geen hacken :rolleyes: Niets zo lame als dit.

:)

Geplaatst door Frankflyer

Kan ik nog iets met dat IP adres?

gr. Frank
Haal dat IP adres eens hier door:
http://www.ripe.net/whois

Dan vindt je welke provider het is. Stuur dan een abusemail naar die provider.
Soms wordt dat adres in het resultaat vermeld, zo nie stuur het dan naar abuse@provider.nl

Geef zoveel mogelijk gegevens mee, datum, tijdstip, IP, website die bezocht is, desnoods bel je je hoster op en vraag je of ze je een log van dat moment kunnen toesturen zodat je die mee kan sturen in de abuse mail.

Olav

Dit zal wel een gaar programmatje geweest zijn dat met een TCP ipv UDP socket je site ging flooden, want als het een DoS of dDoS aanval geweest was had je helemaal je site niet meer kunnen bereiken. Lijkt me niks om je echt zorgen over te maken.. Maar ja hoe dan ook het is niet netjes. Je kunt het bij je host neerleggen maar naar de politie stappen zou een beetje ver gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan