[2003] Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabourterplop

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Goedendag,

Ik ben bezig met het opzetten van een AD. Nu wil ik graag dat iedere gebruiker zijn eigen bureaublad heeft met snelkoppelingen ed.
Het bureaublad staat op de server als gedeelde map en ik heb ook in gesteld in het Groepsbeleid welke map hij moet nemen als die gebruiker is ingelogd. Alleen dit werkt niet.
Wat gaat er fout?

Extra info
Server 2003 Standaard
Client XP Prof SP 2

Groet,

Bart

Heb je vreemde dingen gevonden in de logfiles van de desbetrefende xp clients tijdens het inloggen?

Deze fout staat in het logboek... maar wat wordt ermee bedoeld?

Kan omleiden van map Bureaublad niet uitvoeren. Kan nieuwe mappen voor de omgeleide map niet maken. De map is geconfigureerd om te worden omgeleid naar <\\Kb-server\Bureaublad\Receptie>, het uiteindelijke uitgebreide pad is <\\Kb-server\Bureaublad\Receptie>. Fout:
Deze beveiligings-ID mag niet worden toegewezen als de eigenaar van dit object.

Kijk eens of de gebruikers wel de juiste machtigigen en rechten hebben voor die share.

Groetjes,
Neleke

Ik heb iedereen voor de map Volledig beheer gegeven qua rechten maar het probleem is daarbij nog steeds niet verholpen.

Wat zou het kunnen zijn?

Tevens heb ik nog een error gevonden misschien heeft deze fout er ook iets mee te maken.

De groepsbeleidsextensie van de client Folder Redirection kan niet worden uitgevoerd. Controleer of er al eerder fouten zijn gerapporteerd door deze extensie.

Je moet user loopback policy aanzetten
Computer settings/admin templates/system/group policy

Ik heb iedereen voor de map Volledig beheer gegeven qua rechten maar het probleem is daarbij nog steeds niet verholpen.

Misschien zeg ik nu iets, waar je allang aan hebt gedacht, maar heel even toen ik het las, dacht ik: je hebt toch niet alleen de machtigingen op share-niveau ingesteld? Je moet inderdaad everyone (of nog beter domain users) op share-niveau alle machtigingen geven en dan vervolgens op tabblad 'security' de gebruikers de juiste machtigingen geven. Ik heb zelf in de policy ingesteld onder 'Target folder location': Create a folder for each user under the root path. Iedere gebruiker krijgt dan een door het OS ingestelde map. In jouw geval: \\KB-Server\Bureaublad\Receptie\[Gebruikersinlognaam]

Laatst bewerkt:
Ik zal kijken of ik dan bij de rechten een klein dingetje ben vergeten maar het lijkt me sterk.
Je zult het pas na het weekend horen van me.

Bedankt, maar dit werkt ook niet.

Hoe heb je het ingesteld dan? loopback policy werkt overschrijft alles en wie dan ook op de computer inlogt krijgt de gedefinieerde instellingen, als je hem op replace mode instelt neemt ie de gebruikers gpo's niet eens mee

Als je op de command prompt (start | uitvoeren | cmd) het volgende commando uitvoert:
gpresult
Je krijgt dan wat informatie over de uitvoering van Group-policies.
Misschien heb je wat aan die informatie.

Je moet user loopback policy aanzetten
Computer settings/admin templates/system/group policy

Ik heb me even verdiept in deze setting, maar ik zie niet zo goed hoe deze setting kan helpen bij dit specifieke probleem.
Wat ik begrijp is het volgende: group-policy settings die gedefinieerd zijn onder 'Computer Configuration' worden toegepast naar 'User Configuration'. Maar dan zou in dit geval die loopback policy dus niets doen, want je hebt toch de 'folder redirection' onder 'User Configuration' ingesteld?
Ik zou dan eerder aan de instelling 'Folder Redirection policy processing' denken (onder hetzelfde kopje: settings/admin templates/system/group policy), maar eigenlijk denk ik toch het meest aan een configuratiefout in machtigingen (rechten).
Bijvoorbeeld: zijn er wel aparte mappen voor individuele gebruikers ingesteld, of gebruik je 1 en dezelfde map voor de bureaubladen van verschillende users?
En staat de gebruiker (of groep waarvan de gebruiker lid is) wel ingesteld op tabblad beveiliging met voldoende machtigingen? (Sorry, maar dat had ik inderdaad al eerder gezegd, maar ik heb heel sterk het gevoel dat hier iets niet goed staat.)

Het is inmiddels opgelost, het was met exclusieve rechten toekennen aan de gebruiker voor de mapomleiding, dat vinkje moest weg.

Maar ik heb nog een 2de vraag... hoe kan ik ervoor zorgen dat de local settings map van de ingelogde gebruiker verwijderd wordt als hij afmeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan