2004 bestanden online

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelrennen

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Beste experts,

Ik heb een onderdelen cd uit 2004 die ik werkend online probeer te krijgen.
Gewoon zodat wat ud collega's makkelijk ergens bij kunnen.

Nu loop ik tegen de volgende problemen op;

1: home pagina is bereikbaar en links bovenin het scherm de taalkeuze ook. Uiteindleijk kom je dus op het scherm in de taal die je gkozen hebt. De links aan de rechterkant werken alleen in IE (32 bit versie). In Firefox, Chrome en Opera gebeurt er niets.

2: Als ik met IE dan een link aanklik opent deze keurig en het daarvoor bestemde frame, als ik dan een volgende aanklik gebeurt er niets meer.

Iemand tips, opmerkingen of oplossingen? Of is het zoveel werk dat het de moeite niet waard is.
Ik ben benieuwd!

Je kan de zaak bekijken op http://www.snelrennen.nl/test/SPL/home.htm

Voor zover ik kan beoordelen zijn het de javascripts welke niet begrepen worden door Firefox.
Treeview.js en home.js

:cool:

De images komen in FF niet door, omdat de links naar de src er verkeerd in staan. De cd ging uit van lokale bestanden, met een backslash \ of zelfs twee van die backslashes.
Maar online werkt het alleen met een voorwaartse slash / als scheidingsteken tussen mapjes of een mapje en een bestand op de server. Internet Explorer is daar wat slordig in, die doet het op beide manieren (maar eigenlijk hoort dat niet).
Als ik er een stelletje vervang, komen de plaatjes meteen in beeld, kijk: screenshot. :)

Maar als je alle paginas moet doorkachelen om duizenden links van de goede slashes te voorzien (waarschijnlijk speelt hetzelfde in de links naar de pdf'jes), is dat niet echt jofel. Zelfs als je het automatiseert met zoek/vervang (zoek: image\, vervang door image/; zoek image\\, vervang door image/), zal er veel werk in gaan zitten... :confused:

Om het javascript in FF e.a. aan de praat te krijgen, moet je eens <script language="Javascript" ...> vervangen door <script type="text/javascript" ...>, want dat is goede notatie volgens de standaarden, en daar houdt FF zich vrij streng aan.
Eventueel kan er ook nog nattigheid in het script zelf zitten, dat heb ik niet getest. In geval van nood zou je het openklappen van het talen-rijtje kunnen laten vervallen (css iets aanpassen, en javascript weggooien), dan kan het script geen reden van wanvertoning zijn in deze of gene browser. ;)

Ik hoop er het beste van: succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Maar als je alle paginas moet doorkachelen om duizenden links van de goede slashes te voorzien (waarschijnlijk speelt hetzelfde in de links naar de pdf'jes), is dat niet echt jofel. Zelfs als je het automatiseert met zoek/vervang (zoek: image\, vervang door image/; zoek image\\, vervang door image/), zal er veel werk in gaan zitten...

Dat is toch niet zo veel werk? Gewoon die zoekopdracht over de hele map in 1x doen met Notepad++ of een andere editor die dat ondersteunt :)

Ik ga er even mee aan de gang.
Laat het later wel weten hoe het gaat, in ieder geval bedankt tot zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan