• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2007-22

Status
Niet open voor verdere reacties.

knoop1982

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Hoe op te lossen??
Ik heb een begin datum van 2007-13 en een eind datum 2007-18
De getallen 13 en 18 heb ik nodig hoe haal ik die uit die string of wat dan ook wat ik inlees..., want ik zet ze in wk13 t/m wk18 met een 1 en kleurtje

Bijlagen

Waarvoor gebruik je een macro? Voor de groene cellen?

pas had ik een bericht hier op het forum gezet:
hulp gezocht voor macro
knoop1982 09-04-2007 15:18
door knoop1982

die begin en eind weken staan in andere cellen van een groot document:
van ongeveer 900 regels dus bijv. A1 t/m 900 allemaal begin en eind weken ik wil dat automatisch hebben dus met 1 klik de hele range(A1:A900) aflopen en dan alle begin weken uitlezen en dan in range(B1:B900) aflopen voor eind weken en dan die getallen die erin staan die 1-en en kleur aan verbinden... dat is wat ik wil ermee...

vandaar die vragen

pas had ik een bericht hier op het forum gezet:
hulp gezocht voor macro
knoop1982 09-04-2007 15:18
door knoop1982

die begin en eind weken staan in andere cellen van een groot document:
van ongeveer 900 regels dus bijv. A1 t/m 900 allemaal begin en eind weken ik wil dat automatisch hebben dus met 1 klik de hele range(A1:A900) aflopen en dan alle begin weken uitlezen en dan in range(B1:B900) aflopen voor eind weken en dan die getallen die erin staan die 1-en en kleur aan verbinden... dat is wat ik wil ermee...

vandaar die vragen

Geen macro nodig... Voorwaardelijke opmaak... ;)

oke ik gaat effe me best doen..

bedankt tot zover....

als het gelukt is zet ik hem wel op groen :)

ciao en een prettig weekend alvast
jeroen

Heb je file niet bekeken maar kijk eens naar de functie Right() in de VBA helpfiles.

Heb je file niet bekeken maar kijk eens naar de functie Right() in de VBA helpfiles.

Dat kan idd ook, en is waarschijnlijk het minste werk. Maar Voorwaardelijke opmaak is nogal efficiënt en kan best de vergelijking doorstaan met een macro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan