• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[2007] twee waardes apart in een cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter QinXi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

QinXi

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Beste mensen,

Ik loop stage bij een bedrijf dat remote management doet.
Als opdracht aan het begin van mijn stage moest ik de backups in de gaten houden.
Nu heb ik in een excel een voor mij doen groot bestand gemaakt.
Ik heb een blad genaamd Overzicht_backup waarop van elk bedrijf te zien is op welke datum er iets is fout gegaan. Ook heb ik dan voor elk bedrijf een apart blad.
Wat ik alleen wel graag nog zou zien is dat ik onderscheid kan maken tussen de "warnings" en de "errors" zodat degene die het van mij overneemt meteen ziet wat er goed en fout gaat.
Ik kan alleen geen oplossing vinden in excel hiervoor en ik weet ook niet meer goed waarop ik nog meer kan zoeken.

Ik zoek dus in feit iets dat zorgt dat twee waardes van BladC op BladA als volgt in een cel verschijnen: Warning/Error of ingevuld 10/1.

Kunnen jullie helpen hierbij?

Bij voorbaat bedankt.

Je kunt in een cel geen formule én ingevulde waarde hebben.
Aangezien je een warning/error wilt kunnen aangeven, stel ik voor om een voorwaardelijke opmaak (Opmaak-Voorwaardelijke opmaak) te gebruiken die bijvoorbeeld de achtergrond rood weergeeft als er een warning/error plaatsvindt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hij wordt nu al automatisch rood maar ik wil dat graag hebben zodat het overzicht beter wordt.

Alleen ik wil niet een formule en een ingevulde waarde, ik wil gewoon 2 waardes in dezelfde cel maar dan wel gescheiden.

Alleen ik wil niet een formule en een ingevulde waarde, ik wil gewoon 2 waardes in dezelfde cel maar dan wel gescheiden.

Dat kan wel.
Heb je een voorbeeldbestand zonder gevoelige informatie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ALs je ipv Som een onderscheid maakt tussen de waardes dan ben je er volgens mij.
Dus:

Code:
=BedrijfX!B$2&"/"&BedrijfX!B$6

Resultaat: 0 / 2

Met vriendelijke groet,

Roncancio

heel er bedankt hiervoor :)

edit:
Nu zit ik wel met een probleem dat mijn voorwaardelijke opmaak niet klopt.
Hij doet nu automatisch alles rood omdat de waarde standaard groter dan 0 is.

nevermind:
heb ingesteld dat hij pas moet veranderen als de cel niet te tekst 0\0 bevat

Laatst bewerkt:
heel er bedankt hiervoor :)

edit:
Nu zit ik wel met een probleem dat mijn voorwaardelijke opmaak niet klopt.
Hij doet nu automatisch alles rood omdat de waarde standaard groter dan 0 is.

nevermind:
heb ingesteld dat hij pas moet veranderen als de cel niet te tekst 0\0 bevat

Je zou eventueel in de voorwaardelijke opmaak een formule kunnen plaatsen die kijkt of er een links dan wel rechts in de cel een 0 staat.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt

Ik loop nu zelf tegen de lamp aan want nu zie ik dat als er een cel is die 10\0 bevat dat die groen blijft :P

Code:
=EN(LINKS(B1;1)=0;RECHTS(B1;1)=0)

De 0'en staan vermeld als tekst.
Het nadeel dus van bovenstaande formule is dat 010\1 ook dan als 0\0 wordt gezien.
Om dit op te lossen kan je Excel laten zoeken naar de \

Dus:
Code:
=EN(LINKS(B1;VIND.SPEC("\";B1)-1)="0";RECHTS(B1;LENGTE(B1)-VIND.SPEC("\";B1))="0")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan