2048MB Passieve videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

lccookie1992

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2010
Hallo Allemaal,

Weet iemand een vertrouwbaar adres die een 2GB videokaart passief heeft op vooraad ?

hieronder alvast wat te verwachten vragen -.-

Waarom passief?
pc moet soms dag en nacht aanstaan

waarom 2GB?
zware games zoals battlefield3

Waarom opvooraad?
slechte ervaring met wachten op spullen die niet meer te krijgen waren

bestaan ze ?
ja maar ik zoek ze op vooraad
http://xfxforce.com/en-us/products/graphiccards/hd 5000series/5450.aspx?product=103167

Laatst bewerkt:
Ik ben even op tweakers aan het zoeken geweest maar niemand heeft hem op voorraad van XFX.
Heb ook nog even van Sapphire bekeken(3 zaken)maar ook niemand op voorraad.

Maare..BF3 op een 5450??zal niet prettig zijn.

Laatst bewerkt:
Zou een snellere videokaart met iets minder geheugen niet een betere keuze zijn?
De HD5450 in het voorbeeld is een leuke budget kaart maar niet echt voor gamen geschikt. Op wat voor resolutie speel je en wat zijn de andere specs van het systeem?

@frankwannet ivm de 64bit bus ?

@maniac2003 zou ook een mogelijkheid zijn ik zal even wat info over me systeem plaatsen

Een 5450 is geen gamerskaart.Ondanks de 2gb.Wat dat betreft sluit ik me aan bij Maniac2003

mijn systeem momenteel
Moederboard: Gigabyte Ga-790XTA-UD4
CPU: AMD Athlon II X4 630 4x 2,8Ghz
Videokaart: MSI N8400GS-D1GD3H/LP
Geheugen: ddr3 kingston 2x 2GB
SSD:OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB
HHD:500gb 5.400rpm

game resolutie: (alliance of valiant arms) :1280*1024
gewone resolutie 1440*900

Laatst bewerkt:
Sloeg al bijna achterover, passieve kaart en BF3 in 1 zin.

Je hebt wel wat opties. MSI kaarten met twin frozr zijn vaak redelijk stil. Andere fabrikanten hebben soortgelijke alternatieven. Om echte high-end kaarten stil te krijgen ben je aangewezen op waterkoeling en dat is weer een heel andere tak van sport.

Je speelt op betrekkelijk lage resoluties. een 6870 is volgens mij het krachtigste wat je nodig gaat hebben.

deze http://tweakers.net/pricewatch/2778...ddr5-displayport-(hd-687a-zdfc).html#tab:info is volgens de reviews nauwelijks hoorbaar boven de casefans.

het is zo te zien inderdaad niet mogelijk om een passieve kaart voor BF3 te vinden :P

ik zal 2 opties overwegen :)

1. waterkoeling
2. de ruimte om de kast heen geluiddicht maken xD heb genoeg ruimte p.s natuurlijk wel ventilatie houden (a)

iedereen bedankt voor het zoeken en mee denken :)

Is ook een optie, echter is die kaart wel net zo duur als de 6870 die ik gelinkt had. Heb ook jaren met passieve elementen gewerkt, maar vaak moeten je casefans dan op een gegeven moment harder werken en lawaai maken dan stille actieve elementen. Als je een goede kast hebt met goede kabel management e.d. kun je hiervoor gaan. Anders neem voor dezelfde prijs een stille actieve 6870.

Ik heb twee 6870 hawk kaarten in mijn PC en mijn casefans en pomp van de waterkoeling maken meer geluid (en dat is al niet veel)

Ik heb ook een msi hawk 6870
Die kun je met afterburner zo afregelen dat de fan op 30% draait en dan hoor je hem niet meer
Echt een aanrader
Voorheen had ik passieve kaarten zoals een hd 4850 van gigabyte omdat ik naast microfoon opnames maken ( muziek ) ook af en toe graag een spelletje doe

Waarom passief?
pc moet soms dag en nacht aanstaan
dan wil je JUIST een actief gekoelde gpu en denk dan aan een geluids dempende kast

waarom 2GB?
zware games zoals battlefield3
battlefield 3 heeft ruim genoeg aan 1GB maar dit licht natuurlijk ook aan de resolutie die jij wilt gaan gebruiken
1080P (1920x1080) heeft genoeg aan een 1GB videokaart met een sterke gpu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan