Ik gebruik de ondertaande code als begin voor mijn game. Deze laadt alleen nog maar een achtergrond plaatje maar hij werkt alleen voor 256color en niet voor 24-bits bitmaps 
Lees op internet dat 24-bits wel degelijk wordt ondersteund maar krijg het niet aangepast.
Ook wil ik graag weten hoe je een prioriteit geeft aan de plaatjes/layers, welke op de voorgrond staat en welke dan en welke dan. Geen idee welke keywords ik moet gebruiken om hiervoor te googelen!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#include <allegro.h>
BITMAP *back;
int main(){
allegro_init();
install_keyboard();
set_color_depth(16);
set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 1152, 864, 0, 0);
back = load_bitmap( "back.bmp", NULL);
acquire_screen();
draw_sprite( screen, back, 0, 0);
release_screen();
readkey();
return 0;
}
END_OF_MAIN();
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lees op internet dat 24-bits wel degelijk wordt ondersteund maar krijg het niet aangepast.
Ook wil ik graag weten hoe je een prioriteit geeft aan de plaatjes/layers, welke op de voorgrond staat en welke dan en welke dan. Geen idee welke keywords ik moet gebruiken om hiervoor te googelen!
#include <allegro.h>
BITMAP *back;
int main(){
allegro_init();
install_keyboard();
set_color_depth(16);
set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 1152, 864, 0, 0);
back = load_bitmap( "back.bmp", NULL);
acquire_screen();
draw_sprite( screen, back, 0, 0);
release_screen();
readkey();
return 0;
}
END_OF_MAIN();