24 trojans!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Mijn zoontje heeft het voor elkaar. Zijn antivirus programma niet geactiveerd (licensie verlopen!) Na downloaden van een programmaatje werd zijn computer overspoeld met een trojantsunami. Hij heeft Kaspersky trial gedownload, die er veel van kon verwijderen maar niet allemaal. Ik zie hier door de bomen het bos niet (bijna alle progs worden afgeraden) maar mijn vraag is wat is het meest afdoende anti virus MET antitrojan bescherming?? programma?? En er bestaat een prog waarmee je alle trojans kunt verwijderen, maar ik kan het niet meer vinden. Ik dacht dat het van Mcafee was, maar daar vind ik het niet. Het is een specifiek programmaatje met alleen een lijst van de meest recente en meest voorkomende trojan horses. Is Kaspersky suite.

Kaspersky is op dit moment één van de betere, zoniet de beste.
Je zou een scan kunnen doen in de veilige modus.

Verder kun je Superantispyware downloaden, installeren, updaten en laten scannen. (gratis versie)

Bedankt, maar ken je dat proggie niet voor alleen Trojans het is gratis en wordt elke keer geupdate, dacht van Mcfee.

Nee, ken ik niet. En kan bij McAfee ook niets vinden.

Als je kaspersky suite erop zet, haalt die dan ook alle trojans die erop staan weg of is dat ook beperkt??

Er zit geen verschil tussen Kaspersky Anti-virus en de suite wat dat betreft, maar als Kaspersky in de ‘normale modus’ niet alles kan verwijderen doe dan een scan in de veilige modus.
Blijft er daarna nog wat over gebruik dan Superantispyware.

Er zit geen verschil tussen Kaspersky Anti-virus en de suite wat dat betreft, maar als Kaspersky in de ‘normale modus’ niet alles kan verwijderen doe dan een scan in de veilige modus.
Blijft er daarna nog wat over gebruik dan Superantispyware.

Toch wel wat ontdekken en tegenhouden van Trojan Horses betreft mag ik hopen??

Ik heb Nod32 en de Vista firewall on en geen enkel probleem ooit. Lijkt me een goeie combinatie. Heb hem inplaats van Kaspersky geïnstalleerd, want ik vond dat Kaspersky de boel vertraagde met steeds maar weer controleren van nw sites en progs etc.

Nod32 is weer heel erg onduidelijk wat interface betreft, snap nauwelijks wat het allemaal voorstelt. Zo kom ik er niet achter of hij periodiek een systemscan doet of dat je dit handmatig moet doen. Weet iemand dat toevallig of moet dit een nw draadje worden??

Kaspersky vertraagt de boel niet maar controleert dat wat je ‘het’ verteld dat het moet controleren, dat kan alles zijn maar ook niets, of iets daar tussen in.
Ofwel het ligt er helemaal aan hoe Kaspersky instelt.

Als je meer over Nod32 wilt weten zou ik een nieuwe topic beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan