2400 XP of 3000 XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

skillet

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2004
ik heb nu een amd athlon xp 2400+ (dat is 2000 MHz) nu was ik van plan om er een 3000 xp in te zetten omdat battlefield zo schokt en ik weet bijna zeker dat dat door mijn te trage processor komt.

maar nu heb ik eens rondgekeken en ik ben erachter gekomen dat een 3000 xp maar iets meer als 100 MHz meer heeft dan een xp 2400 +.

nu vroeg ik me af of het niks uit maakt omdat die xp 3000+ toch evengoed beter is of is niet beter als een xp 2400+ ?

bedankt voor mogelijke antwoorden

Laatst bewerkt:
BF2 loopt op mn 2000+ redelijk soepel op 1024x786 resolutie, ik denk dat je het probleem eerder in de videokaart hoek of systeemgeheugen moet zoeken, wat voor een heb je er en hoeveel ram?

succes

Geplaatst door techie
BF2 loopt op mn 2000+ redelijk soepel op 1024x786 resolutie, ik denk dat je het probleem eerder in de videokaart hoek of systeemgeheugen moet zoeken, wat voor een heb je er en hoeveel ram?

succes

Precies.

Dat het dan maar alleen aan de CPU zou liggen, is vaak genoeg onzin.

Wat zijn je overige specificaties?

ik zou graag antwoord hebben op mijn eigenlijke vraag

videokaart: geforce 6600GT (en ja ik heb de nieuwste driver van deze videokaart geinstalleerd)
ram: 1 GB

ik vind inderdaad dat battlefield wel verrekt veel ram gebruikt is zeker 500 mb bij mij

en ik weet niet of jullie hier wat uit kunnen afleiden maar tegelijkertijd met dat het spel schokt, "schokt" het geluid ook (dus dat wordt dan even onderbroken)
dat schokken is het ergst als ik mijn muis snel naar links of naar rechts beweeg.

Laatst bewerkt:
Ligt zeker niet een de processor.

Hoeveel ram heb je zitten ?

Of het probleem bij je processor ligt weet ik niet, maar een XP 3000+ is vergelijkbaar met de 3Ghz Pentium, dus zeker een verbetering.
In Pentium termen een verbetering van 600Mhz in vergelijking met de 2400+

Geplaatst door skillet
ik zou graag antwoord hebben op mijn eigenlijke vraag

videokaart: geforce 6600GT (en ja ik heb de nieuwste driver van deze videokaart geinstalleerd)
ram: 1 GB

ik vind inderdaad dat battlefield wel verrekt veel ram gebruikt is zeker 500 mb bij mij

en ik weet niet of jullie hier wat uit kunnen afleiden maar tegelijkertijd met dat het spel schokt, "schokt" het geluid ook (dus dat wordt dan even onderbroken)
dat schokken is het ergst als ik mijn muis snel naar links of naar rechts beweeg.

BF2 vreet nou eenmaal veel geheugen.

Kijk hier es voor performance-tips:
http://www.gamer.nl/nieuws/26692

ik heb nu net gelezen dat de hoeveelheid ram op je videokaart te weinig zou kunnen zijn als het zo schokt.

ikzelf heb 128 mb aan ram op mijn 6600GT

weten jullie hier iets meer van?

Es kijken...

AMD 2400
1GB RAM
GF6600GT 128MB

Is ruim voldoende om ieder spel goed te kunnen spelen...

Mogelijke oorzaken:

- Gefragmenteerde hd
- Te volle hd
- Te veel progs op de achtergrond meedraaiend

ja dat dacht ik ook (dat ieder spel wel zo'n beetje te spelen was op mijn pc)
maar bij ieder ander spel dat ik speel (nieuwe spellen dus) draait het soepel, alleen bij battlefield 2 niet.
zou ik misschien gewoon moeten wachten op een patch? aangezien meer mensen schijnen te klagen over dit soort problemen.

ik heb trouwens wel alles op het hoogst gezet (alleen de antialias staat uit en resolutie op 1024x768)

Als je nieuwste spellen wel werken, maar een ouder spel niet, zou dat ook aan directx kunnen liggen. Misschien loopt dat niet lekker met BF samen...?

sorry je hebt me denk ik verkeerd begrepen. ik noemde nieuwe spellen omdat je niet zou denken "ja die gast kan ook wel allemaal oude spellen op zijn computer hebben, die werken natuurlijk wel, logisch dus dat ieder ander spel op zijn computer wel werkt'

ik heb direct x 9.0c

Nee, ik heb je juist precies goed begrepen....

Oudere spellen zijn ontworpen voor een oudere directx, als je nieuwe spellen gaat spelen, neem je ook de nieuwste directx, omdat anders deze niet willen werken. Nieuwe directx zou backwards compatible zijn, maar het kan dus zijn dat sommige oudere spellen daar moeite mee hebben...

je zegt dat je alles op het hoogst hebt?? probeer tog es wat dingen af te zetten, want een 2400+ is nu niet overdreven veel..(de rest van je systeem is zekers voldoende) ik zou tog es de resolutie proberen op 800*600 te zetten, je zal ervan opkijken wat de verbetering is!!

de graphics lager zetten helpt inderdaad maar niet op de manier die jij vermoedde (heb ik uiteraard wel geprobeerd) want hij kan zelfs op de hoogste resolutie, maar hetgeen waar het door ging haperen waren de textures die heb ik op laag gezet, en direct had ik de helft minder van die haperingen.

daarna heb ik nog wat andere op medium gezet en nu is het redelijk te spelen, al vermoed ik dat mijn computer battlefield best wel op z'n allerhoogs aankan...
kon bij halflife 2 ook en dat zag er toch ook minstens evengoed uit.

verder heb ik nog gelezen dat battlefield 2 gebruik schijnt te maken van een caching systeem (heb geen idee wat daarmee bedoeld wordt) en dat daardoor die haperingen voorkomen.

misschien kan ik met de eerst volgende patch wel op hoogst spelen (al ziet het er nu ook al zeer gelikt uit)

enne iedereen hartstikke bedankt voor de support :thumb:

Probeer dan eens agp texture size op 256MB te zetten in de bios, dan neemt je systeemRAM een groter gedeelte over van de videokaart, zodat deze is minder belast wordt... misschien helpt het...

heb ik gedaan en nu kan ik alles op hoog zetten behalve de textures die staan op gemiddeld, en alleen de eerste 3,4 seconden heb ik dat gehaper en daarna loopt het spel vlekkeloos
kan hem anders ook nog op 512 zetten

bedankt voor de tip:D :thumb:

Kijk, da's leuk om te horen.... nog steeds van plan om een nieuwe cpu te kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan