250 gig gekocht ziet maar 32

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hertogjan

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2001
hallo allemaal.

heb net een 250 gig hardeschijf gekocht
als ik ga kijken bij deze computer ziet hij maar 32 gig.
iemand een idee hoe dit kan ?
Heb bij schijfbeheer het station al laten initaliseren en laten formateren maar meer als 32 gig krijg ik hier niet uit.
Ra ra hoe kan dit.

Ik heb window xp home edition.
En ja waar kan ik dat zien in mijn bios ?

Met Service Pack II? Wat is het merk/type van je HDD?
Meestal zie je wel iets bij je IDE devices (of anders SATA). Staat vrijwel altijd een grootte vermeld :).

Ja met revice pack II, het merk van mijn HDD is Samsung.
Maar ik zal even in mijn bios kijken als ik wat kan vinden.

Heb bij de sleutel HKey etc etc etc nog wat veranderd zoals het werd beschreven in het forum waar BANDIT123 naar verwijst, maar dit heeft ook niet mogen baten.

Zelfs als je BIOS de schijf niet herkend zou XP met SP2 dat wel moeten doen.
Om de schijf in BIOS goed te laten herkennen heb je waarschijnlijk een BIOS update nodig. Maar dan nog blijft het gek dat je in schijfbeheer geen volledige schijf te zien krijgt.
Heb je wel gekeken in schijfbeheer of er geen toegwezen partitie is?

Heb je de capaciteit limiter soms ingeschakeld?(jumper achter op de schijf)

Geplaatst door Hertogjan
Ja met revice pack II, het merk van mijn HDD is Samsung.
Maar ik zal even in mijn bios kijken als ik wat kan vinden.

Wat is de exacte type? (desnoods even kijken met Everest)

Ik ben nog even met de jumper setting bezig geweest (volgens de winkel moest hij goed staan) en nu ziet hij in schijfbeheer de resterende 220 gig en die andere 32 gig staan er ook, maar hoe krijg ik die nou samen.
Als ik bij deze computer kijk ziet hij alleen nog die 32 gig, hoe los ik dit op.

Vlak voor de echte WinXP-setup, alle partities verwijderen en opnieuw aanmaken.

Als je in het bezit bent van Partition magic is het vrij gemakkelijk. Anders zou je naar:
Start > configuratiescherm > systeembeheer > computerbeheer > schijbeheer, en hier van de "Niet toegewezen ruimte" een nieuwe partitie moeten maken.

Of windows opnieuw installeren en dan de partitie samen stellen. Ik raad je alleen aan om voor Windows zelf een aparte C-partitie te maken (±10 á 20gb), als je namelijk problemen met Windows krijgt hoef je alleen de C-partitie leeg te maken en Windows opnieuw te installeren. Je behoud dan je data die je wilt bewaren op de andere partitie('s).

Laatst bewerkt:
Het is een nieuwe tweede schijf, hier staat verder nog niets op.
Als ik bij deze computer de nieuwe schijf ga formateren, voegt hij dan weer alles samen ??

Laatst bewerkt:
ALs je bij Schijfbeheer je reeds aangemaakte partitie laat verwijderen en daarna 1 grote partitie maakt en laat formateren, dan is alles samen gevoegd.

Let op, dat je wel de goed schijf kiest!!!

Nog even voor de duidelijkheid welke partitie moet ik nou verwijderen, die van 32 of die van 220 gig die van 220 is nog niet toegewezen die van 32 gig wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan