2500mHz??

Status
Niet open voor verdere reacties.

wedin

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Berichten
7
Ik heb gisteren een nieuw moederbord geinstalleerd. Het betreft een asus a7v8x-mx. Tevens heb ik een nieuwe processor erin gezet. Dit is een AMD athlon 2500+mhz. Nu strt ik mijn pc op en verschijnt er bij het opstarten 1100mHz. in het scherm. Klopt dit? Of is er iets niet goed geinstalleerd. Ik heb al vanaf de Asus website de bios ge-update. Doet hij het nu gewoon goed. Of is er iets mis? Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt! :)

Groet,
 
Een AMD 2500+ draait op 1,83ghz(1830mhz) snelheid, met een FSB van 266mhz.
Kijk in het moederbord boekje of je mischien nog een jumper moet instellen of dat er iets in het Bios nog op 133mhz gezet moet worden.
 
In het Bios onder Advanced CPU Speed kun je de goede snelheid instellen
 
werkt (nog) niet

Ik heb in de BIOS gekeken. onder advanced staat wel cpu speed, maar dit kan ik niet wijzigen. Ik kan de dram instellen op 133mhz. en 266 mhz. hij staat nu op 266 mhz. Of hij op 133 of 266 staat maakte niet uit. Hij draait nog steeds op 1100 mhz. Hebben jullie nog een alternatief?
Ik ga in ieder geval nog kijken naar de jumpersettings.
alvast bedankt voor jullie reacties.
 
asus a7v8x-mx Op je mobo naast IDE floppy aan sluiting zit DSW (een bauw blokje) daarvan moet je 2 en 4 op ON zetten dat is dan 133.3Mhz als goed is draait dan je processor dan wel goed
 
Op de mobo van mijn zoon staat een atlon 3200 en als ik op cpu speed ga staan en met de enter toets open kan je wel verschillende snelheden instellen

In het Bios onder Advanced CPU Speed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan