250gb maar windows zegt 130gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killerkil0

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2006
ik heb het topic gelezen aan het begin (met 500 gb en 465gb) maar gaat dit ook op met 250 naar 130gb?

een poosje geleden is mijn harde schijf kapot gegaan, heb ik maar een nieuwe gekocht van 250gb. de bios zegt ook dat hij de harde schijf ondersteunt, en dat de harde schijf 250(237 ongeveer) gb is

nu heb ik toen windows ook opnieuw geinstaleerd, alleen windows zegt nu: 130 gb
windows xp proffesional edition (zonder service pack geinstaleerd, na instaleren wel service pack geupdate)
maar wat kan ik doen, om te zorgen dat windows toch iets meer ziet?
(ik had eerst 160 gb, toen zag windows ook 130gb, dat kan nog)

Zijn er niet toevallig meerdere partities aangemaakt, waarvan er een verborgen is? Had ik op mijn oude PC ook, windows maakte dan automatisch een verborgen partitie aan voor back-up ofzo.

Als bij schijfbeheer gekeken of er "Niet toegewezen ruimte" staat?

hmm nee nog niet, en er staat inderdaad 100gb niet toegewezen, bedankt
hierkan ik gewoon een nieuwe partitie van maken?

~gelukt bedankt~

Laatst bewerkt:
Van de "Niet toegewezen ruimte" kun je een partitie maken.

ik heb het topic gelezen aan het begin (met 500 gb en 465gb) maar gaat dit ook op met 250 naar 130gb?

een poosje geleden is mijn harde schijf kapot gegaan, heb ik maar een nieuwe gekocht van 250gb. de bios zegt ook dat hij de harde schijf ondersteunt, en dat de harde schijf 250(237 ongeveer) gb is

nu heb ik toen windows ook opnieuw geinstaleerd, alleen windows zegt nu: 130 gb
windows xp proffesional edition (zonder service pack geinstaleerd, na instaleren wel service pack geupdate)
maar wat kan ik doen, om te zorgen dat windows toch iets meer ziet?
(ik had eerst 160 gb, toen zag windows ook 130gb, dat kan nog)

windows ziet pas heel de schijf als je een xpcd heb waar sp2 al ingebouwd is.
je kan het ook zelf doen trouwens er zijn handleidingen genoeg zelf op helpmij.nl
of je gebruik het handige kleine programma autostreamer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan