256 blijft 126

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
In m'n ASUS P3B-f bordje heb ik 2x 128Mb omgewisseld voor 2x 256Mb. Er zat 4x 128Mb PC133 in. Het Mbord ondersteunt echter maar PC100 (zegt de handl.) maar nooit geen problemen gehad.
die 2 256Mb worden elk gezien als 131Mb. Rara hoe kan dat nu?? Het zijn Kingston Dimm's.

theo

Laatst bewerkt:
dubbel zeidig.

Ik denk dat je dubbel zeidigen nodig hebt.

Idd, je hebt van modules van 256 MB dubbelzijdigen (doublesided) nodig. Je moederbord bevat de Bx-chipset die dat verplicht. Voor 128 MB modules kan je zowel single- als doublesided gebruiken.

256Mb dubbelz = moeilijk

Met deze informatie op jacht gegaan naar dubbelsite's 256 Dimms. Is me dat even moeilijk !!!!!! Wie heeft ervaring met deze moeilijkheid en weet wat ik nodig heb?

theo

owkee ik had hetzelfde mobo en ik had hetzelfde probleem ik had samsung geheugen 2x 256 1 ervan was enkel zijdig de andere was dubbelzijdig en alleen die enkelzijdige werd gezien als 128 en die dubbelzijdige deed het gewoon

veel succes ;)

PS samsung is in het bezit van deze dimms kun je kopen bij mycom geloof ik www.mycom.nl

LET WEL OP DAT ZE ECHT DUBBELZIJDIG ZIJN dat betekend dat er aan 2 kanten chipjes op moeten zitten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan