256mb DDR geheugen overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

DENNIS90

Banned
Lid geworden
8 sep 2001
Hallo

ik wil graag mijn 256 mb DDR geheugen overklokken dus niet min prossesor weet iemand hoe dat moet.

TNX:thumb:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door DENNIS90

ik wil graag mijn 256 mb DDR geheugen overklokken dus niet min prossesor weet iemand hoe dat moet.
Waarom?

En de specs van je PC zou wel handig zijn...

Je moet juist je CPU overklokken en niét je geheugen. Een CPU komt over het algemeen stukken hoger dan geheugen.

iK wil alleen mijn geheugen overklokken niet mijn procssor ik weet hoe je een procssor overklokt maar ik heb geen goede koeler, vandaar dat ik alleen mijn geheugen wil overklokken.

met meer geheugen moet je computer nog sneller gaan(dus ik will hem graag overklokken).

amd ahtlon xp 1800+
256 mb ddr
radeon 9000 pro videokaart 3d tv out
40GB hd 7200
20GB hd 5200
dvd speler 16x40
brander 8x10x32
Os windows 2000 pro en lindows0s

Laatst bewerkt:
En de snelheid van je geheugen? B.t.w. ook geheugen moet gekoeld worden als je er mee gaat rommelen.

Geplaatst door Tiborv
En de snelheid van je geheugen? B.t.w. ook geheugen moet gekoeld worden als je er mee gaat rommelen.

Maar een geheugen word toch minder warm dan je procssor.

Maar hoe overklok ik mijn geheugen nou dat weet ik niet hoe dat moet?

Zet het overklokken van je geheugen uit je hoofd. Het is niet omdat je geheugen minder warmte verstookt dat het daardoor beter overklokbaar is, integendeel. Geheugen wordt meestal instabiel bij een kloksnelheid die een paar MHz hoger ligt dan de originele snelheid. En er is een kans dat je het geheugen permanent beschadigt.

Anyway, als je er toch mee wilt doorgaan... Verhoog de FSB. En als je niet wilt dat je CPU daarbij overgeklokt wordt moet je de multiplier verlagen (waarvoor je je CPU eerst zult moeten unlocken).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan