256MB RAM? of 512MB RAM?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingYellow

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
geheugen.jpg

ik weet niet veel van Hardware af
(tevens niet van Software eigenlijk, haha)

maar.. ik zie hier toch een dubbelzinnig geheugenAanduiding? of valt er niet te twisten over het Resultaat van Everest? en heb ik dan EGT maar 256MB RAM?

als jullie dit zo zien, wat raden jullie me dan aan om te laten "upgraden"?

of valt er niks anders te verbeteren dan een ander DRAM slot te plaatsen? of is dit ook niet eens mogelijk?

Geeft niet

Niemand wordt alwetend geboren.

Je hebt twee slomme geheugen latjes in je PC.

Wat voor moederbord is het, want groter zal altijd wel gaan, maar sneller hangt af van wat je bord aan kan.

En ja het klopt, tenzij jij een truc weet om 2 x 128 meer te laten worden dan 256.

Eric.

P.S. Taakbeheer laat je geheugen zien inclusief virtueel.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zover ik zie heb jij echt maar 256 MB geheugen. Vind ik erg weinig. Draai je er Win Xp mee?

Ik zelf zou gaan voor minimaal 512 MB geheugen. Of nog veel beter voor 1024 MB. Maar hoop dat je moederbord dat aankan. Je hebt. PC 800RDRAM. erin zitten wat niet bepaalt snel is.

EDIT: En ik ben weer te laat met me bericht:p

Laatst bewerkt:
Je hebt 256

Er is wel degelijk verschil merkbaar tussen 256 en 512. I zou dus upgraden, maar let wel !!!!!

Als ik ht goed zie dan heb je alle twee de slots al in gebruik
2 x 128 MB)
Als je geen derde slot hebt in de pc dan kun je er niets bijzetten zonder en één van 128 uit te halen.

In vervolg op de reactie van martin

Dus 2 maal 256 is het minimum wat ik zou adviseren.

Eric.

1 giga voor wat office is wel wat overdreven... 512 is ideaal:)(maar 384 is ook nog voldoende) Met 256 wordt het al wat crap als je mediaplayer, internet explorer, msn en office tegelijk draait. Dan heb je zeker 384 nodig(of het dan nog sneller zou gaan als je 512 hebt, denk ik niet, want in taakbeheer kom ik dan nooit boven de 350 MB als ik met 10 mensen bezig ben en enkele webcams:))

ey thanks Guys
jullie zijn ZEKER Snel :)

maar eerlijk gezegd heb ik deze computer van iemand overgenomen, en aangezien mijn vorige Computer 512MB RAM had, verbaas ik me echt dat deze maar 256MB RAM heeft. Hij gaat namelijk misschien zelfs wel sneller dan die met 512 ;) en idd op Windows XP

en het is zeker erg onwaarschijnlijk dat er een derde slot voor het geheugen aanwezig zal zijn? Is het trouwens ook mogelijk om 1slot van 128 en 1 van 256 gecombineerd te gebruiken?

dit zijn de eigenschappen van mn Moederbord:
moederbord.jpg

ik kom uit als een pagina als DIT:
http://www.samsung.com/Products/Semiconductor/common/product_list.aspx?family_cd=DRM030104

ik heb geen idee wat ik daar moet kiezen.
Maar als ik 2x 256MB RAM zou nemen,
ben ik minimaal €200,- kwijt, toch?

Laatst bewerkt:
Nee hoor

ik heb laatst 256 mb gekocht voor maar 25,- dus voor 50 euro heb je 512 ;)

Geplaatst door KingYellow
ik heb geen idee wat ik daar moet kiezen.
Maar als ik 2x 256MB RAM zou nemen,
ben ik minimaal €200,- kwijt, toch?

Krijg je er dan gelijk een Auto bij? Die reepjes kosten tegenwoordig niks. Maar met dat oude geheugen zou ik het eigenlijk niet weten. Ik denk dat je tegenwoordig voor 2 x 256 MB ongeveer 50 a 60 euro kwijt bent.

EDIT: En weer te laat. :confused:

Geplaatst door winnie de pooh

Krijg je er dan gelijk een Auto bij? Die reepjes kosten tegenwoordig niks. Maar met dat oude geheugen zou ik het eigenlijk niet weten. Ik denk dat je tegenwoordig voor 2 x 256 MB ongeveer 50 a 60 euro kwijt bent.

EDIT: En weer te laat. :confused:

Zal ik m'n reactie verwijderen dan :p???

hmmm. ik zie dat er nu rd ram in zit in zijn computer

Ik heb even op "mijn" hofleverantiers site gekeken en gezien dat die rd ram toch wel wat duurder is dan gewone ddr

inderdaad 98 euro voor 256 MB

Kan er in zijn systeem ook gewone ddr?
dan kost 512 maar 50 euro voor hem

Ik zou even kijken

Je moet zeker hier eens kijken.

Ik begrijp er nog niet alles van, maar je hebt iets wat erg snel moet zijn. En het lijkt of je er minder van nodig hebt.

Dat was blijkbaar een goede deal.

Sorry voor mijn eerste reactie, daar klopt dus geen hout van.

Eric.

Wie dit begrijpt mag het zeggen

Zie bijlage, komt uit vorige link.

Eric.:o

Bijlagen

• temp.jpg
    temp.jpg
    11,4 KB · Weergaven: 37
Eric,
trek ik nou dezelfde conclusie als dat jij eruit getrokken hebt?

img_RDRAM_index02_1.gif

dat betekend dat ik met mijn 265MB (RD)RAM,
ongeveer hetzelfde heb als standaard 1GB (SD)RAM?
of zit ik er nou Héél ver naast?

en Martin, bedankt voor het grondige zoekwerk ;)
aangezien de Tabel kan ik het beter bij RDRAM houden toch? dan neem ik er wel 1 by van 256MB :)
maar nu heb ik net iets gelezen over Dual Channel, en aangezien mijn GeheugenBusType Dual RDRAM is, is het dus zeker verwerpelijk om 128 + 256 te gebruike?

Laatst bewerkt:
Heel simpel gezegd, je bent veroordeeld om twee reepjes RDram te kopen. In de tijd was dit het snelste wat er te koop was, helaas voor jou is het nooit de standaard geworden en is inmiddels links en rechts ingehaald door DDR.

Kijk anders eens op www.interngeheugen.com dan kan je met de geheugenwizard aardig vaststellen wat je kwijt bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan