• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

29 februari, hoe gaat excel hier mee om

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietjekukel

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Hallo,
Voor mijn werk heb ik een roulering gemaakt, waarbij je telkens 1 week vooruit gaat, ook de datum laat ik mee verspringen.
Nu loop ik tegen hewt probleem aan dat mijn roulering van 28 februarie naar 1 maart gaat , dus 29 februari niet kent.
Is dit een instelling in excel ? Ik werk al vele jaren met deze roulering en ben nog nooit tegen dit probleem aangelopen.
Wie helpt mij uit de brand ??
Ik heb de roulering in de bijlage gestopt.
Vr groet Piet

Bijlagen

Excel weet zelf of hij te maken heeft met een schrikkeljaar.
29-02-2012 zal geen probleem opleveren terwijl hij bij 29-02-2011 een fout zal genereren of er gewoon niets mee doet.
In je worksheet zul je dit terugzien als # tekens in de velden MA t/m ZA als je op ZO 29-feb-2011 ingeeft.
Het enige waarbij het niet goed werkt is het jaar 1900 maar dat zal je probleem niet zijn verwacht ik.

Laatst bewerkt:
Excel gaat "gewoon" om met 29 feb 2012, geen probleem - ook niet in jouw bestandje.

Succes,

Probleem is opgelost.

Bedankt voor jullie reactie's.

Gewoon een kwestie van het jaartal meenemen en klaar is kees.

Heel erg bedankt.

Vr groet Piet

Piet,

Om vast te stellen of een jaar een schrikkeljaar is, gebruik ik
Code:
=ALS(OF(REST(jaar;400)=0;EN(REST(jaar;4)=0;REST(jaar;100)<>0));jaar&" is een schrikkeljaar";"")

In maandkalenders gebruik ik
Code:
=ALS(O6="";"";ALS(MAAND(O6+1)=MAAND(O6);O6+1;""))
Daarmee komt 29 februari in een schrikkeljaar te staan en in de drie andere jaren blijft de cel leeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan