The Mighty Atom
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 22 mei 2008
Om maar gelijk to the point te komen:
Hoe kan je het best een 2D array "vertalen" naar een zichtbaar visueel element op je form?
Neem nou deze 2D array:
Waarbij X en O variabelen zijn die een image bevatten die op deze manier zijn gedeclareerd:
(Doe ik bovenstaande uberhaubt op een goede manier?)
Wat je hier dus ziet is eigenlijk een grid van 3 bij 3:
Nou is mijn vraag, als ik bijvoorbeeld arr(1, 1) verander van O naar X zou er dus een X in het midden van de grid moeten verschijnen en de O moet verdwijnen (de X mag niet over de O heen geplaatst worden). Maar eigenlijk moet het ook andersom:
Als je dan in het midden van de grid klikt (de grid is eigenlijk gewoon een picturebox met een als image een dambord/schaakbord patroon), dus locatie 1, 1, zou er een X of een O moeten verschijnen.
Iemand een idee hoe ik dat moet aanpakken? Het gaat dus om de communicatie tussen de 2D array en visuele elementen op het form.
Hoe kan je het best een 2D array "vertalen" naar een zichtbaar visueel element op je form?
Neem nou deze 2D array:
Code:
Dim Grid(2, 2) As Image
Grid(0, 0) = [COLOR="DarkRed"]X[/COLOR] : Grid(0, 1) = [COLOR="DarkRed"]O[/COLOR] : Grid(0, 2) = [COLOR="DarkRed"]X[/COLOR]
Grid(1, 0) = [COLOR="DarkRed"]O[/COLOR] : Grid(1, 1) = [COLOR="DarkRed"]O[/COLOR] : Grid(1, 2) = [COLOR="DarkRed"]X[/COLOR]
Grid(2, 0) = [COLOR="DarkRed"]X[/COLOR] : Grid(2, 1) = [COLOR="DarkRed"]X[/COLOR] : Grid(2, 2) = [COLOR="DarkRed"]O[/COLOR]
Waarbij X en O variabelen zijn die een image bevatten die op deze manier zijn gedeclareerd:
Code:
Dim [COLOR="DarkRed"]O[/COLOR], [COLOR="DarkRed"]X[/COLOR] As Image
[COLOR="DarkRed"]O[/COLOR] = Image.FromFile("o.png")
[COLOR="DarkRed"]X[/COLOR] = Image.FromFile("x.png")
(Doe ik bovenstaande uberhaubt op een goede manier?)
Wat je hier dus ziet is eigenlijk een grid van 3 bij 3:

Nou is mijn vraag, als ik bijvoorbeeld arr(1, 1) verander van O naar X zou er dus een X in het midden van de grid moeten verschijnen en de O moet verdwijnen (de X mag niet over de O heen geplaatst worden). Maar eigenlijk moet het ook andersom:
Als je dan in het midden van de grid klikt (de grid is eigenlijk gewoon een picturebox met een als image een dambord/schaakbord patroon), dus locatie 1, 1, zou er een X of een O moeten verschijnen.
Iemand een idee hoe ik dat moet aanpakken? Het gaat dus om de communicatie tussen de 2D array en visuele elementen op het form.
Laatst bewerkt: