2d harden schijf niet te formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hoi

vraag ik heb net er een 2e harden schijf bij gedaan op een pc die schijf is D

nu wil ik D formateren maar dat gaat niet wie kan mijn vertellen hoe ik dat kan doe met windows xp pro

Zijn de jumpertjes (op de hdd / hdd's) allemaal correct ingesteld? (Waarbij je mij dus niet moet vragen HOE de jumpers moeten staan, dat moet je even in de handleiding van de hdd's / mobo lezen)

de jumoers staan goed ik krijg de melding

deze schijf kan niet geformateerd,sluit alle schijfhulpprogrammas of andere programaa`s die deze schijf gebruiken af en controleer of de inhoud van deze schijf in geen enkele venster word weergegeven .probeer vervolgens de schijf opnieuw te formateren .

weet je misschien een oplossing

Aha, nu komen we misschien ergens. Ik weet dus niet hoe jij je machine hebt ingericht (partities / Windows etc. etc.)

Als ik je vraag goed meen te begrijpen, dan probeer je momenteel vanuit de "oude" schijf de nieuwe te formateren, m.a.w. vanuit Windows ?

Een 100% reden dat dit even niet wil, kan ik zo 1,2,3 niet bedenken (zonder de zaak feitelijk te zien) maar je zou kunnen overwegen om met een bootdisk van 98SE te booten en vervolgens het formatcommando op die nieuwe schijf los te laten ?

dat bedoel ik kijk wel even met de dootdisk

het is gelukt maar ik laat hem nog even open staat misschien heeft er iemand nog een andere oplossing wat niet zo omslagtig is maar toch bedankt

Booten vanaf A omslachtig? Ik neem aan dat je niet dagelijks nieuwe schijven bijplaatst / formateert ? Tja, het is natuurlijk een mening.
Maar.......... nu het formateren middels een bootdisk eenmaal is gelukt, zou je natuurlijk voor de grap eens kunnen kijken of er vanuit Windows nu WEL geformateerd kan worden.

nee dagelijks maar wel vaak ik woon in een wijk met een boel digibeten dus ze staat steets op mijn stoep (hahahaha) moet kunnen om elkaar zo te helpen

Blijft toch even de vraag wat er omslachtig aan is ?
Als in het bios de bootsequence A, D(VD) C is, dan is dat toch niet zo erg omslachtig ?
Ja, idd. daarna nogmaals een format als XP opstart (om NTFS te krijgen). ok,...........

het probleem is opgelost en dat is het belangrijkste

dankje pasja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan