2de Batterij niet meer dan 80% op te laden..

Status
Niet open voor verdere reacties.

4materasu

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Goededag,

Ik heb een soortgelijke vraag geplaatst in december vorig jaar. Het probleem is dat mijn batterij niet verder dan 80 procent oplaadt.

Link naar de eerste vraag: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/584579-Help!-Laptop-batterij-laadt-niet-meer-dan-86

Op die vraag kreeg ik van Helpmij-users als reactie dat ik mijn garantie moet gebruiken en een nieuwe moet aanvragen. Na 4 weken kreeg ik eindelijk een nieuwe van Acer. Maar nu heb ik weer hetzelfde probleem.

Ik heb Acer gebeld en die zeggen dat het normaal is en dat ik geen garantie meer heb. Ook moet ik van hun de batterij opties op Power saver zetten. Ik dacht dat die dingen wat langer mee gingen en dat ze op "balanced", dat ook recommended is, ook een tijdje meegingen..

Ik snap niet wat ik fout doe, of ligt het toch aan de batterij.

4materasu

Laatst bewerkt:
hoelang heb je de laptop al in je bezit? waarschijnlijk is je batterij/accu gewoon versleten.

Ik heb het in september 2010 gekocht dus 7 maanden..

Het is wel snel versleten want ik gebruik het op shool als het nodig is en in de avond een paar uurtjes.

7 maanden? dat is wel erg snel versleten dan.. Acer staat ook niet erg hoog aangeschreven qua duurzaamheid

Helaas kwam ik daar achter toen ik het al had gekocht -.- Ik verwacht dat ik binnenkort een nieuwe batterij ga moeten halen maar het kan toch niet zo steeds, om de 3 maanden een nieuwe batterij... Wat kan ik daartegen doen, dat is wat ik uiteindelijk wil weten.

Wat voor soort accu is het?

Temperatuur, manier van opladen kan te maken hebben met accuduur.

Het beste is om een accu hemaal leeg te maken en daarna pas volledig op te laden.
Als je tussendoor gaat opladen kan de % van een accu in de war raden.

Dit is niet bij allen accu's zo.

Dit was nog niet gezegt dus ik dacht ff posten miss helpt het wat meer uitleg.

Het is een 6 cell Li-ion. Ik heb gelezen dat je Li-ion nooit helemaal moet ontladen.

Ik denk dat het helemaal niet verkeert zou zijn om met de accu te testen, als die uiterst vol is (als die dus een paar uur opgeladen heeft nadat die op de uiterste stand is gekomen, 80% in dit geval dus)
Hoeveel uur je er werkelijk mee kan doen, en hoeveel de fabrikant in dit geval aangeeft, misschien is de accu gewoon niet helemaal goed!

Lithium-ion-accu:

Niet geheel opladen (tot bijv. 97 %)
Niet geheel ontladen (i.v.m. diepontlaadgevaar)
Zo veel mogelijk netvoeding gebruiken

De fabrikanten leveren hun Li-ionaccu's meestal af met 40% lading. Daarbij blijft de accu het langste goed.

---
Ik moet de persoon 4materasu gelijk geven.

Volgens mij moet ik nu alleen zuinig aan gaan doen met mn batterij. Er is nog 85% over en het wordt met de dag minder.
Wat ik niet snap is is dat het nu opeens met 1-2% minder wordt [per dag] terwijl het eerst 3 maanden tot 100% bleef laden. -.-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan