2de hands laptop (tips aub)

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldy

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2001
Hoi, ik ben van plan om een tweedehands laptop te kopen, ik wil hem voornamelijk gebruiken om te kunnen spelen op MNSZone voor b.v. backgammon te spelen. Hij mag dus niet al te traag zijn denk ik. Wat heb ik dan minimaal nodig en waar moet ik nog meer op letten, ik ben toch wel bang om een miskoop te doen.

Gr. Goldy

Geplaatst door goldy
Hoi, ik ben van plan om een tweedehands laptop te kopen, ik wil hem voornamelijk gebruiken om te kunnen spelen op MNSZone voor b.v. backgammon te spelen. Hij mag dus niet al te traag zijn denk ik. Wat heb ik dan minimaal nodig en waar moet ik nog meer op letten, ik ben toch wel bang om een miskoop te doen.

Gr. Goldy

hi, ik wil precies hetzelfde als jij, en mijn mening (na een jaar zoeken, info uitwisselen en nadenken) is dat:

a) in een 2e hands computer winkel kopen is VEEL te duur! En meestal maar 3 maanden garantie
b) particulier kopen is veel te link. Je koopt dan vaak de troep van een ander, accu, pixels/scherm, bad sectors op HD etc.
c) wat voor mij alleen overblijft is een 2e hands kopen van iemand die je kent (familie, vrienden) of gewoon een nieuwe kopen. Voor zo'n 1100 euro heb je m.i. een vrij goed notebook.
jimmy

ik denk dat je voor dit doel niet meer dan een 233 MHZ nodig hebt....

mijn vaste PC is ook zoiets, en ik kan er nog redelijk veel (ook moderne) spellen mee spelen...

wat die aankoop betreft: inderdaad, voor laptop is dit heel riskant en heel duur, ik heb het geluk gehad een 1 MHZ (nogmaar een jaar oud) over te kunnen kopen van mijn neef voor 300 euro (winkelprijs 1500, 2e handsprijs is normaalgezien 700-1000 euro)! batterij is wel op, maar voor de rest werkt hij redelijk perfect.

dus gewoon es rondvragen...je kan nooit weten dat je op iets stoot.

Verplaatst van diversen naar hardware / systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan