Bij "Opslaan als" worden mappen gegroepeerd?

bron

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
13 aug 2013
Bij het downloaden van een bestand heb ik iets raars. Ik weet niet hoe ik het kan veranderen.

In Windows 11 gebruik ik Edge.
In Edge heb ik deze instelling voor downloaden aan staan
edge://settings/?search=vragen%20wat%20er%20met%20downloads

Als ik een bestand wil downloaden krijg ik netjes de knop "Opslaan als" en kan ik een map opzoeken waarin ik het bestand wil downloaden. Dit gaat overal goed behalve in map Downloads want die is gegroepeerd op datum, zie de screenshot.

Weet iemand hoe ik de groepering bij het downloaden (in map Downloads) eruit kan halen zodat alles gewoon op naam (of een andere kolom) is gesorteerd?

1746109504133.jpeg

Is dat ook het geval als je die map direct in de Verkenner opent?
Zo ja, pas het dan daar eens aan.

Anders heb ik geen idee, ik gebruik Edge niet.

Kwestie denk ik van rechtsklikken in het venster, en bij Groeperen de optie <geen> selecteren. En hopen dat-ie de instelling vast houdt :).

Overigens gebruik ik zelf nooit de downloadmap maar plaats alles op het bureaublad en scan altijd daar de downloads. Dan verplaats ik deze naar de juiste locatie.

Niks mis met het gebruiken van de Download map waarvoor hij op de wereld is gezet: download bestanden in opslaan. Gaat nooit fout. Gedownloade bestanden horen niet thuis op het bureaublad. Die is voor snelkoppelingen naar veelgebruikte programma's. En dat is dan weer míjn instelling :).

Gaat nooit fout.
Waar gaat deze topic dan over? Ik heb geen last van groeperen op het bureaublad. En bureaublad kiezen als opslaglocatie gaat veel sneller en ik kan scannen met scanfunctie binnen RMK. Download niet nodig dan snel deleten en wel nodig snel naar de juiste map eventueel in samenspel met de zoekmachine (freeware).

Is dat ook het geval als je die map direct in de Verkenner opent?
In de verkenner werkt het goed.

bij Groeperen de optie <geen> selecteren. En hopen dat-ie de instelling vast houdt
Wel in de verkenner maar niet bij "Opslaan als..." voor het downloaden

Overigens gebruik ik zelf nooit de downloadmap maar plaats alles op het bureaublad
De 11 mappen in C:\Gebruikers\<NAAM> die via Eigenschappen verplaatst kunnen worden staan bij mij op een andere schijf. De virusscanner loopt real-time mee bij het downloaden.

1746132658803.jpeg

Niks mis met het gebruiken van de Download map waarvoor hij op de wereld is gezet:
Mee eens, in mijn geval alles in submappen van Downloads.

Morgen even kijken of de downloads groepering bij de knop "Opslaan als" in Edge weg is🤞

Dit gedaan. Direct na klikken op "Opslaan als" bij het downloaden:
Linker helft : met linker muisknop op map Downloads.
Rechter helft : met rechter muisknop, rechts van de meest rechtse kolom van een map.

Op deze manier kreeg ik de optie "Geen" bij Groeperen. Hopelijk is morgen alles nog steeds zo.

Overigens gebruik ik zelf nooit de downloadmap maar plaats alles op het bureaublad en scan altijd daar de downloads. Dan verplaats ik deze naar de juiste locatie.
Wat mij stoort is dat iemand zegt, dat ik zeg dat er iets mis is met het gebruik van de download map. Waar schrijf ik dat? Ik geef uitsluitend aan hoe ik werk.
Hopelijk is morgen alles nog steeds zo.
Wat ik lees in de artikelen en dat zijn er veel met soms wel 20 pagina's is dat het een hardnekkig probleem is. Ik heb mijn mappen op een extern opslagmedium de 'default' mappen van Windows gebruik ik niet.

De virusscanner loopt real-time mee bij het downloaden.
Ja, dat zal bij mij ook het geval zijn, maar het gaat via RMK en is één seconde werk. Voor alle zekerheid scannen bij images, pdf's en overige documenten.
Dat is alles.

Terug
Bovenaan Onderaan