2de harde schijf inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemanneke

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2003
Ik wil graag een 2de harde schijf inbouwen. Ik heb even in mijn kast gekeken en nou vraag ik me af of er nog wel een harde schijf inpast. De harde schijf die er nu in zit, heeft een koeling aan de onderkant vastgeschroeft. Volgens mij is dit een 3,5 inch harde schijf. Een nieuwe 3,5 inch harde schijf zou dan toch onder het diskette station passen? (diskette is toch ook 3,5 ) Zie foto, rood gemarkeerd. Maar hoe moet het dan met de nieuwe koeling. Die past er volgens mij dan niet meer onder? Hoe kan ik dit oplossen? Heb je nog andere soort harde schijf koelers?

p.s Ik Moet harde schijf met IDE hebben

Bijlagen

• DSCN4804 (WinCE).JPG
    DSCN4804 (WinCE).JPG
    21,2 KB · Weergaven: 102
Laatst bewerkt:
jannemanneke zei:
Ik wil graag een 2de harde schijf inbouwen. Ik heb even in mijn kast gekeken en nou vraag ik me af of er nog wel een harde schijf inpast. De harde schijf die er nu in zit, heeft een koeling aan de onderkant vastgeschroeft. Volgens mij is dit een 3,5 inch harde schijf. Een nieuwe 3,5 inch harde schijf zou dan toch onder het diskette station passen? (diskette is toch ook 3,5 ) Zie foto, rood gemarkeerd. Maar hoe moet het dan met de nieuwe koeling. Die past er volgens mij dan niet meer onder? Hoe kan ik dit oplossen? Heb je nog andere soort harde schijf koelers?

p.s Ik Moet harde schijf met IDE hebben

Aan de foto te zien heb je nu een 3,5 inch HDD in een 5,25 inch rack zitten. Dat hoeft natuurlijk niet maar het kan wel.

Zo te zien zit er voldoende ruimte tussen de 3,5 inch en de 5,25 inch racks dus dit zou geen probleem op hoeven leveren voor de koeling van je HDD. Bovendien hebben veel HDD's geen koeling op de schijf zelf!

Kijk even of je bestaande HDD in het onderste rack past van de 3,5 inch racks. Zo ja kun je gewoon een extra 3,5 inch HDD kopen en daar installeren. Let wel op dat je IDE aansluitingen daarna waarschijnlijk vol zitten; de meeste moederborden hebben 2 kanalen (master/slave) en voor ieder kanaal 2 aansluitingen op de IDE kabel zelf (4 in totaal dus).

Suc6 en laat laat even weten of het lukt! :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd om mijn bestaande HDD in de onderste 3,5 inch te plaatsen, maar dat past niet. Dit heeft te maken met de koeling. (dat blauwe omhulsel, zie foto). Zonder die koeling zou het wel passen (denk ik, zo op het oog te zien!!) Dus als ik daar nu een nieuwe HDD zou plaatsen kom ik in de knoei met de koeling.
Je zei dat sommige HDD geen koeling op de schijf zelf nodig hebben. Hoe hebben die de koeling dan geregeld, of kan de HDD ook zonder koeling geplaatst worden?

jannemanneke zei:
Ik heb geprobeerd om mijn bestaande HDD in de onderste 3,5 inch te plaatsen, maar dat past niet. Dit heeft te maken met de koeling. (dat blauwe omhulsel, zie foto). Zonder die koeling zou het wel passen (denk ik, zo op het oog te zien!!) Dus als ik daar nu een nieuwe HDD zou plaatsen kom ik in de knoei met de koeling.
Je zei dat sommige HDD geen koeling op de schijf zelf nodig hebben. Hoe hebben die de koeling dan geregeld, of kan de HDD ook zonder koeling geplaatst worden?

Nog sterker de meeste hdd's hebben geen zichtbare koeling ingebouwd. Zorg dus dat je systeem fan's altijd schoon zijn en optimaal koelen in de kast dan werkt alles probleemloos.

Ik heb 4 HDD's in mijn PC zitten waarvan 2 SATA en 2 IDE, allemaal zonder koeling. Draait probleemloos.

hdd_drives.jpg

Nou ik kan alvast zeggen dat ook in een 3,5 inch rack het niet helemaal past met koeler!
Heb dat een paar kasten terug ook eens gehad...

Vraag is wat is het nut van een koeler als het allemaal zo dicht op elkaar zit, volgens mij kun je beter zorgen voor een ruimere airflow in je kast.

Maar goed...ik kreeg met koeler de hdd er alleen in als ik de uitsteeksels waar de hdd op rustte wat verboog.
Anders bleven de schroefjes van die koeler er achter steken.

Heb nu een kast met 5 hdd allemaal zonder koeler...en het werkt perfect.

Bedankt voor alle reacties. Ga gewoon een losse IDE HDD kopen en ga deze plaatsen zonder koeling. Zal waarschijnlijk wel goed gaan!!

Bedankt!!

jannemanneke zei:
Bedankt voor alle reacties. Ga gewoon een losse IDE HDD kopen en ga deze plaatsen zonder koeling. Zal waarschijnlijk wel goed gaan!!

Bedankt!!

Suc6, en laat even weten of het allemaal gelukt is! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan