2de harde schijf m.b.v. mobilerack

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fredd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredd

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2001
Ik heb een 2de harde schijf die ik met behulp van een zogenaamd mobile rack op mijn PC wil inbouwen. Inmiddels heb ik begrepen dat deze dan (als master?)op een andere IDE aansluiting op mijn moederbord komt. Maar herkent mijn PC (met windows 98SE) dan wanneer ik de harde schijf heb aangesloten en wanneer ik 'm heb verwijderd? Of heb ik hiervoor speciale software voor nodig?

De harde schijf die ik wil inbouwen is een quantum 10.2 Gb.
Wie heeft hiermee ervaring en kan mij iets meer vertellen?

De 2e hardeschijf hoeft niet perse master te zijn. Dat kan ook slave zijn. Windows zal de schijf er automatisch bij zetten wanneer deze is aangesloten. Verder de schijf wel alleen wanneer de PC uit is.

Zorg er wel voor dat de PC's waar je het mobile rack in wilt gebruiken dezelfde racks hebben. Elke fabrikant maakt z'n eigen en hebben dus ook allemaal andere maten. Soms past het wel maar dat is geluk hebben.

Ik heb destijds 2 mobiele racks aangeschaft,hiervan heb ik er een ingebouwd.
Let op bij het inbouwen dat je niet tegen het moederbord aankomt,plaats hem desnoods boven je cd-rom [afhankelijk van je moederbord ]
Zet de HD in het rack op slave met de jumpers van het rack,als je dit doe dan zal windows hem een station letter geven onder de cd-rom [ is je cd-rom bvb F: dan wordt de HD G: als deze is geactiveerd ]
Let ook op wat ook mijn voorganger zij ZET DE HD IN ALS DE PC UIT STAAT.
Als je een sleutel kontact heb is dit het makkelijkst, niet alle merken hebben een sleutel kontact.

Suc6 : speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan