2de hardeschijf doet niet wat hij moet doen *HELP*

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cloudini

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Hallo

ik heb een 60 GB hardeschijf van school gekregen die nouwlijks gebruikt is.

die heb ik als slave aangesloten naast mijn master 20GB hardeschijf.

maar wat doet mijn 60GB hardeschijf nu hij zorgt er voor dat heel mijn PC af en toe bevriest.

dus dan doet hij het even dan loopt mijn PC weer vast en dan doet hij het weer even en dan loopt de PC weer vast en het opstarten is ook af en toe moeilijk doen dan gaat hij helemaal alles checken in dos en dan loopt hij ook vast.

hij doet het wel als ik hem opstart en dan direct snel zorg dat ik in de bios kom en dan de bios afsluiten en dan start hij wel normaal op.

en nog iets,
de hardeschijf (60GB) geeft maar aan dat zijn capisiteit 34 GB is???

en de 60GB schijf maakt af en toe een piep geluid als hij aan het laden is :confused:

wie kan mij helpen dit probleem op telossen zodat ik die 60GB schijf een beetje goed kan laten werken.

Jumpersettings nagelopen voor master met slave eraan indien van toepassing en bij de slave?
Bij een 80 polige IDE kabel de master aan het eind en de slave in het midden?
Capaciteitsjumper voor 35gb eraf gehaald?

Geluiden uit/van een harde schijf uitgezonderd de normale, zijn nooit goed.

Laatst bewerkt:
Jumpersettings nagelopen voor master met slave eraan indien van toepassing en bij de slave?
Bij een 80 polige IDE kabel de master aan het eind en de slave in het midden?
Capaciteitsjumper voor 35mb eraf gehaald?

Geluiden uit/van een harde schijf uitgezonderd de normale, zijn nooit goed.

eehm

ik heb de jumper van mijn master laten staan zoals die altijd heeft gestaan
jumper van de slave schrijf heb ik ook niet veranderd want die had als goed de computer beheerder van onze school goed gezet ofzo neem ik aan

de kabel of die 80 polig is weet ik niet hoe herken ik dat?

en die capaciteitjumper kan ik ook niks van vinden ofzo teminste ik zie hem niet zitten

Ga naar de site van die schijffabrikanten en zoek daar de jumpersettings op.

Als het een schijf is met een jumperinstelling voor master stand alone of master met een slave eraan zie je daar en ook waar die limietjumper zit.

Een 80 aderige kabel heeft 80 aders.:confused:

Ga naar de site van die schijffabrikanten en zoek daar de jumpersettings op.

Als het een schijf is met een jumperinstelling voor master stand alone of master met een slave eraan zie je daar en ook waar die limietjumper zit.

Een 80 aderige kabel heeft 80 aders.:confused:
de hardeschijf is van IBM maar ik kan er weinig van vinden

Laatst bewerkt:
Hitachi heeft de harde schijven afdeling van IBM overgenomen.

beste Lange Pier

ik heb opnieuw een vraag

ik heb een andere 2de hardeschijf in mijn PC gezet een 40GB van mijn oude PC met de jumper op de slave stand

die had ik aangesloten werkte prima tot dat ik vanmiddag de schijf er even had uitgehaald en weer terug in mijn Oude PC had gezet met de jumper weer op master en toen ik mijn PC oude PC starte gaf hij aan dat hij geen bootdisk kon vinden of bootdisk failur of iets in die dergelijke.

Dus ik die hardeschijf weer uit mijn Oude PC halen en terug in de slave stand van de jumper en weer in mijn nieuwe pc gezet als 2de hardeschijf en nu geeft die ook niks meer aan, in bois zegt hij ook dat er geen 2de hardeschijf aangesloten zit terwijl de jumper wel op de slave staat en alles aangesloten staat presies het zelfde als toen in die hardeschijf in mijn nieuwe PC eerder deze dag voor dit gebeuren

hopelijk kan je me helpen of iemand anders !

Tja, IBM schijven stonden niet echt bekent om hun betrouwbaarheid, dus als hij niet meer in de bios wordt herkent wordt het wel moeilijk om er nog iets mee te doen.

Als deze ook een IBM is.:o

Overigens zijn harde schijven bijzonder goedkoop geworden en kun je overwegen een nieuwe aan te schaffen.

Tja, IBM schijven stonden niet echt bekent om hun betrouwbaarheid, dus als hij niet meer in de bios wordt herkent wordt het wel moeilijk om er nog iets mee te doen.

Als deze ook een IBM is.:o

Overigens zijn harde schijven bijzonder goedkoop geworden en kun je overwegen een nieuwe aan te schaffen.

ja maar deze deze is van een andere merk wel ide dacht ik is geen IBM schijf ik heb hem gehaald uit mijn oude HP computer en in deze nieuwe Clone PC gezet hij werd gister gezien als 2de hardeschijf ik heb er prima mee gewerkt bestanden op opgeslagen enz enz enz.

vandaag wilde ik die schijf even terug zetten in mijn oude PC dus ik heb hem los gekoppelt en de jumper terug gezet maar mijn oude PC gaf aan dat er geen hdd is aangesloten

tus ik hem weer uit die oude PC gehaald en in mijn nieuwe clone terug gezet. en nu wordt hij niet meer herkent

ik ben er 100% van overtuigd dat de schijf niet kapot is
hij wordt alleen niet meer herkent :confused:

Alsjeblieft ! iemand??

kan iemand mij alsjeblieft helpen die 2de Hardeschijf weer aan de gang teslingeren

ik snap er niks van
ik zet die 2de HDD in me PC alles doet het prima

haal hem er even uit zet de jumper weer terug als master om hem weer even terug tezetten in mijn oude PC

dan krijg ik de melding geen HDD aangesloten

dus ik de HDD er weer uithalen en terug als slave in mijn nieuwe PC en nu pakt die hem ook niet meer en mijn Bios zegt ook dat er geen 2de HDD is aangesloten

ALSJEBLIEFT iemand help me !!! ik heb echt hele belangrijke bestanden op die schijf staan van school die ik echt nodig heb !!!!!

Tja, zolang hij niet wordt herkent kun je er niets mee, controleer nog eens goed de jumpersettings, en bij oudere biossen kun je de schijven ook laten detecteren in die bios, al daar naar gekeken?

Tja, zolang hij niet wordt herkent kun je er niets mee, controleer nog eens goed de jumpersettings, en bij oudere biossen kun je de schijven ook laten detecteren in die bios, al daar naar gekeken?

jumpersettings heb ik op verschillende manieren geprobeerd, in de bios staat hij op auto detect maar hij vind niks

**** ik zit diep in de nesten als ik die bestanden er niet af krijg!

Edit: nu als ik iets probeer te instaleren zoals Adobe Reader of een andere programma
dan zegt vlak na het analyseren van de schijfruimte voor het instaleren, Ongeldige station J:\

en dat was een partitie van die 2de hardeschijf. maar hij blijft dat probleem ook opmerken als de schijf los gekopelt is :S

Laatst bewerkt:

ik heb gezien dat er aan de onderkant van de schijf een condesator of iets is doorgebrand dus die schijf is afgelopen ! is er niet iets mogelijk om die schijf uit elkaar te halen en die ronde disc over tezetten in een andere schijf?

want die bestanden heb ik echt hard nodig

en nog een vraagje
wat is beter Western Digital 160 GB WD 7200rpm IDE 8MB van 61,50€ of Seagate 160 GB Seagate 7200rpm 8MB IDE van 55,95€ ?

En hoe is dat ontstaan?:confused:

Op zoek naar EXACT dezelfde schijf en de printplaat overzetten, de platters ergens anders inzetten is geen optie, of bij een recoverybedrijf laten doen, en dat is behoorlijk kostbaar, hier b.v.

Zou de hoop maar opgeven.

Er zijn geen "betere" schijven, wel andere en ze doen het allemaal.

En hoe is dat ontstaan?:confused:

Op zoek naar EXACT dezelfde schijf en de printplaat overzetten, de platters ergens anders inzetten is geen optie, of bij een recoverybedrijf laten doen, en dat is behoorlijk kostbaar, hier b.v.

Zou de hoop maar opgeven.

Er zijn geen "betere" schijven, wel andere en ze doen het allemaal.

ja ik bedoel welke wordt mij het 1ste aan geraden
die Western Digital 160 GB WD 7200rpm IDE 8MB van 61,50€
of
Seagate 160 GB Seagate 7200rpm 8MB IDE van 55,95€ ?

welke zou jij me aanraden?

en dat van die printplaat overzetten is een optie idd ik denk dat ik dat is ga proberen ! Edit: het maakt trouwens toch niet uit als het om de zelfde schijf gaat maar dat de ene 1.7 GB is en de mijne 40gb??

Laatst bewerkt:
EXACT betekend precies hetzelfde.

En koop gewoon een schijf, neem de goedkoopste ofzo.

ik heb gezien dat er aan de onderkant van de schijf een condesator of iets is doorgebrand dus die schijf is afgelopen ! is er niet iets mogelijk om die schijf uit elkaar te halen en die ronde disc over tezetten in een andere schijf?

want die bestanden heb ik echt hard nodig

en nog een vraagje
wat is beter Western Digital 160 GB WD 7200rpm IDE 8MB van 61,50€ of Seagate 160 GB Seagate 7200rpm 8MB IDE van 55,95€ ?
De aller beste HD staat hier niet bij dat is de Samsung de prijs is er dan ook naar maar ook de garantie en levens verwachting ervan ik heb er 1 die draaid al 4jaar 24/7
Bij voorbaat kopen op het www in zaken is hij haast niet te vinden in rotterdam dan elders weet ik het niet veel susses.,

PS de rest van de merken zijn de gewone standaard schijven niet slecht maar mijn ervaring is ze gaan sneller meer geluid maken,de levensduur valt nog best mee.
en moet je dan kiezen kijk dan op het web bij HD tests dan weet je genoeg:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan